آبشار بدلان کجاست؟

 

اين آبشار در كنار روستاي سرسبز و باصفاي بدلان با آب و هواي مطبوع قرار گرفته و يكي از جلوه هاي زيباي طبيعت خداوندي در دامنه كوه اورين /بلندترين كوه آذربايجان غربي و/ از سلسله كوه هاي آرارات است.
آب زلال اين آبشار از به هم پيوستن بيست چشمه جاري در بالا دست آبشار تامين مي شود و پس از طي مسيري كوتاه از شكاف كوه ‘ چير’ و از ارتفاع 20 متري درون يك محل غار مانند به طول 34 متر، پايين مي ريزد و منظره ي بسيار زيبا و دل انگيز را پديد مي آورد.
سرازير شدن آب از ارتفاع 20 متري همراه با دمش نسيم ملايم، هواي خنك و روح افزايي را به بيرون آبشار هدايت كرده و همانند يك كولر طبيعي عمل مي كند.
به گفته يكي از گردشگران، اهميت آبشار بدلان از مدت ها پيش مورد توجه ايرانگردان و مسافران اين منطقه قرار گرفته و حضور رو به رشد گردشگران در اين منطقه شاهدي براي اين موضوع است.
سيامك مياندوآبچي افزود: مناظر دل نواز و روح انگيز طبيعي اطراف دشت خوي نيز به آبشار بدلان جلاي بيشتري بخشيده و آن را ديدني تر كرده است.
يك دوستدار طبيعت نيز در حين بازديد از اين آبشار، گفت: آبشار بدلان و طبيعت اطراف آن يكي از ظرفيت هاي كم نظير گردشگري در شمال آذربايجان غربي به شمار مي رود اما نيازمند سرمايه گذاري جهت جذب گردشگران است.
معصومه وكيل نسليان با اشاره به اينكه توسعه گردشگري موجب رونق اقتصاد محلي مي شود، ادامه داد: توسعه گردشگري در زمان حاضر منوط به تامين زيرساخت هاي لازم از جمله راه دسترسي، امكانات رفاهي، تفريحي و اقامتي است.
به گفته رئيس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري خوي از اول سال جاري تاكنون بيش از هشت هزار و 500 نفر از اين آبشار ديدن كرده اند كه در مقايسه با سال گذشته بيش از 16 درصد افزايش دارد.
عزيزميرزايي افزود: آبشار بدلان خوي مكان مناسبي براي تفريح و گردش دوستداران طبيعت است و همه ساله هزاران نفر از آنان براي بهره مندي از اين جاذبه طبيعي به اين منطقه روي مي آورند.
وي اضافه كرد: اين منطقه بكر و ديدني فاقد هرگونه زيرساخت و امكانات رفاهي و گردشگري بوده و وجود زيرساخت هاي لازم موجب رونق صنعت گردشگري و ايجاد اشتغال در بين مردم بومي منطقه مي شود.
به گزارش ايرنا جاي جاي استان مرزي و سرسبز آذربايجان غربي مملو از ظرفيت هاي بي بديل گردشگري است اما به نظر مي رسد برنامه مدون كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدتي براي استفاده بهينه از اين ظرفيت هاي كم نظير وجود ندارد؛ اگرچه بخش خصوصي بايد براي توسعه زيرساخت ها و بهره برداري از ظرفيت هاي گردشگري وارد ميدان شود اما تسهيل و رفع موانع سرمايه گذاري و سياست گذاري هاي اصولي از جمله نيازهاي اساسي براي استفاده بهينه از ظرفيت هاي گردشگري در دولت دوازدهم به شمار مي رود.

منبع:آبشار بدلان کجاست؟

آبشار بدلان کجاست؟

آبشار بدلان کجاست؟

Post navigation