آبشار راین کجاست؟

آبشار راین (به انگلیسی: Rayen Waterfall) آبشاری در دامنه‌های کوه هزار است. این آبشار یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری می‌باشد.
این آبشار که به نام «زر رود» هم شناخته می‌شود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه‌های جبههٔ شرقی کوه هزار فرو می‌ریزد. آبشار زر رود از ریزش رودخانه‌ای پدید می‌آید که سرچشمه‌های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برف گیر هزار همچون تاج خروس جریان می‌یابد. آبشار راین طی ۴ مرحله فرو می‌ریزد که مرحلهٔ اول ۳ متر و پس از آن ۴ متر، مرحله سوم از لبه پرتگاه تا نقطه‌ای که سنگ بزرگی در دیواره‌ها قفل شده و مرحلهٔ بعد ریزش از سنگ بزرگ تا کف سنگی حوضچهٔ آبشار و پخش آب بر دیواره سنگی شیب دار و حرکت در لابه لای بیدها و کنارهٔ دیواره بلند سنگی می‌باشد.

به دلیل وجود شیاری در محل ریزش آب، حرکت نمودن در پشت آبشار و لذت بردن از خنکای ذرات آب تجربه‌ای مثال زدنی را بوجود می‌آورد که این تجربه در زمستان تبدیل به یخ نوردی ساده و هیجان آور می‌گردد. همچنین مسیر اصلی صعود، به قله از دامنه روبروی آبشار آغاز می‌شود. مسیر حرکت تا ارتفاع ۳۲۰۰ متری در حاشیهٔ رودخانه ادامه دارد و پونه‌ها و گل‌های وحشی طول راه را در بر گرفته‌اند خاطرنشان کرد: این صحنه یکی از زیبا ترین و شکوهمندترین مسیرهای کوهپیایی استان کرمان را بوجود آورده است.

تجربه سفر به راین در فصل زمستان تبدیل به یخ نوردی با هیجان زیاد می شود که علاقه مندان خاص خود را دارد. همچنین از دامنه روبروی آبشار مسیر اصلی صعود به قله آغاز می شود که مسیر حرکت آن تا ارتفاع ۳ هزارو ۲۰۰ متری در حاشیه ی رودخانه ادامه دارد و پونه ها و گل های وحشی که در طول مسیر هستند به زیبایی های این منطقه افزوده است و چشم انداز طبیعی شگفت انگیزی را به همراه آبشار به نمایش می گذارند.

راین شهری است تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است.

شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می شود. کوه هزار مرتفع‌ترین قله جنوب ایران است. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی می‌باشند.

منبع:آبشار راین کجاست؟

آبشار راین کجاست؟

آبشار راین کجاست؟

Post navigation