یکی از زیباترین مکان های شناخته شده در جهان ، آبشار ویکتوریا می باشد که در میان زامبیا و زیمباوه در قاره آفریقا واقع شده است.

آبشار ویکتوریا کجاست؟
آبشار ویکتوریا کجاست؟

مطمئنا شما هم با دیدن تصاویر با من هم عقیده خواهید بود . اما علاوه بر زیبایی ، موارد دیگری هم وجود دارد که این آبشار را اینقدر خاص کرده است. بیایید با هم این ها را بررسی کنیم.
اگر چه به نظر می رسد این استخر خیلی خطرناک است ، اما نگران نباشید این فقط یک اسم است و فقط در بعضی زمان ها خطرناک است و شنا در آن ممنوع می باشد. دیوار هایی که در این استخر وجود دارد این استخر را تبدیل به یک مکان امن کرده است.

این آبشار جنبه های دیدنی زیادی دارد. در صخره های این مکان عقاب های سیاه وجود دارد. اما اصلی ترین منظره چشم نواز وجود یک رنگین کمان زیبا در این منطقه است. آن هم در شب ، بله در شب . بدلیل انعکاس نور ماه در این آبشار یک رنگین کمان زیبا را شاهد خواهید بود.
نام ویکتوریا در اصل از نام ملکه انگلیس گرفته شده است. اما چرا یک نام انگیسی ، دلیل این است که این آبشار یک بار توسط یک دکتر اهل انگلیسی به نام دیوید لیونگستون که در ماموریت بوده کشف شده است. اما غافل از اینکه سال ها قبل از حضور او مردم بومی این منطقه آن را کشف و نام ‘Mosi-oa-Tunya’ را برایش انتخاب کرده بودند. این نام را به دلیل غرش و سر وصدای وحشتناک این آبشار انتخاب کرده بودند. به گونه ای که این صدا از فاصله 40 کیلومتری شنیده می شود.
شاید آبشار ویکتوریا بلندترین آبشار نباشد.برای اینکه مقایسه ای داشته باشیم ، آبشار فرشته در ونزوئلا 967 متر ارتفاع دارد و این آبشار تنها 100 متر ارتفاع دارد. اما در عوض اگر بحث بر سر عرض باشد ، آبشار ویکتوریا برنده این رقابت می باشد. آبشاری با عرض یک کیلومتر ، بله یک کیلومتر . برای اینکه بهتر قضیه رو درک کنید باید اینطور بگویم که این آبشار در یک دقیقه 540 میلیون فوت مکعب آب را به پایین می ریزد. واقعا بی نظیر !

منبع:آبشار ویکتوریا کجاست؟

آبشار ویکتوریا کجاست؟

آبشار ویکتوریا کجاست؟

Post navigation