بیوگرافی ادن میکائیل هازار

بیوگرافی ادن هازار

ادن میکائیل هازار Eden Hazard (متولد ۷ ژانویه ۱۹۹۱ – لا لوویر ، قد: ۱۷۳) بازیکن فوتبال اهل بلژیک و بازیکن تیم چلسی است. ادن به عنوان فرزند تیری هازارد، که خود بازیکن تیم آر.ای. ای لوویرزه بود، قبل از آنکه از مرزهای بلژیک بگذرد و به لیل فرانسه ملحق شود، عضو تیم محلی ای.اف. سی توبیزه بود. با این حال، او در می سال ۲۰۰۷ به توبیزه بازگشت و در دیدار ابتدایی تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های بلژیک در جام ملت‌های اروپا، درخشید. او در آن بازی، علاوه بر بازی چشم نوازی که از خود به نمایش گذاشت، یک گل هم برای کشورش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا یکی از موانع صعود هلند به نیمه نهایی مسابقات شناخته شود.
وی فوتبال حرفه‌ای را از لیل فرانسه شروع کرده و در ژوئن ۲۰۱۲ با مبلغ ۳۲ میلیون پوند به چلسی پیوست. دوران ملی نمایش‌های رضایت بخش هازارد در لیل از دیدگاه سرمربی تیم ملی بلژیک، رنه فندریکن، هم دور نماند که در آن زمان در صحبت‌هایی گفته بود: «ادن بسیار مستعد بوده و لایق دعوت به تیم ملی است.» در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸، هازارد ۱۷ ساله اولین دیدار ملی اش را مقابل لوکزامبورگ انجام داد. پس از آن هم در آگوست همان سال تحت نظر دیک اددوکات، به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای تیم شناخته شد و مسئولیت‌های بیشتری به وی عطا شد. وی تا کنون ۷۸ بازی ملی برای تیم ملی بلژیک انجام داده‌است.

بیوگرافی ادن هازار

هازارد خانواده ای فوتبالی دارد. پدر و مادرش، معلم ورزشی بودند و برادران او یعنی تورگان، کیلیان و ایتن، هر سه فوتبالیست هستند و به ترتیب در تیم های مونشن گلادباخ، اویپست و جوانان توبیز بازی می کنند. ادن درباره خانواده اش می گوید: وقتی در شکم مادرم بودم، او فوتبال بازی می کرد، سه ماهه باردار بود و هنوز بازی می کرد. می توانم با برادرانم تیم پنج نفره قدرتمندی بسازیم! پدرم هنوز بازی می کند و مادرم هم می تواند سرمربی شود. کارین، مادر ادن احتمالا بیشترین تاثیر را بر روی فوتبال او داشته است. خود هازارد در تایید این موضوع عنوان کرده است: راه مادرم را در فوتبال ادامه دادم. پدرم مدافع بود و با آرامش بازی می کرد اما مادرم، مهاجم بود. ادن عاشق آشپزی است. هیچ چیز بهتر از رفتن به خانه و پختن غذایی خوشمزه برای خانواده ام نیست. آشپزخانه مجهزی داریم و می توانم بر روی چند قابلمه مختلف، کار کنم. بعضی مواقع غذایم خوب می شود و بعضی مواقع نه. همه بلژیکی ها را برای نوشیدنی های شان می شناسند. اما من یک فوتبالیست هستم، من از نوشیدنی استفاده نمی کنم. هازارد همسر ناتاشا فن هوناکر و پدر یانیس و لئو است. اگر همسرم به من بگویم که دوست دارد من در پاری سن ژرمن بازی کنم، به این موضوع خواهم اندیشید.

منبع:بیوگرافی ادن هازار

بیوگرافی ادن هازار

بیوگرافی ادن هازار

Post navigation