بیوگرافی کامل جمشید قاجار

جمشید قاجار – استاد جراحی اعصاب و مدیر مرکز صدمات مغزی دانشکده پزشکی استنفورد در راس تیمی از محققان قرار دارد که به سفارش وزارت دفاع آمریکا مطالعات دقیقی درخصوص صدمات و جراحات مغز انسان انجام می‌دهند. هدف از این پروژه یافتن شیوه‌های درمانی مناسب برای این نوع مشکلات است.

بیوگرافی جمشید قاجار
بیوگرافی جمشید قاجار

به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا بودجه 12 میلیون دلاری را طی مدتی بیش از سه سال در اختیار دانشکده پزشکی استنفورد قرار می‌دهد تا ضمن تشکیل کنسرسیومی متشکل از انستیتوهای تحقیقاتی مختلف، سیستم جدید طبقه‌بندی صدمات مغزی ارایه و در نهایت شیوه‌های درمانی مناسب برای رفع آنها ابداع شود.

در کنسرسیومی که جمشید قاجار هدایت آن را بر عهده دارد جمعی از زبده‌ترین محققان عرصه درمان صدمات مغزی نیز به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به محققانی از بنیاد صدمات مغزی آمریکا موسوم بهBrain Trauma Foundation اشاره کرد. این مرکز در زمینه بررسی و یافتن شیوه‌های درمانی مناسب برای صدمات مغزی شهرت جهانی دارد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که چندی پیش منتشر کرد از جراحات و صدمات مغزی به عنوان اصلی‌ترین عامل مرگ و معلولیت در کودکان و جوانان در سراسر جهان نام برد. بر این اساس گرچه سالانه میلیون‌ها تن بنا به دلایل مختلف دچار انواع صدمات مغز می شوند اما مطالعات کاربردی و تأثیرگذار کمتری برای کمک به این افراد انجام می‌شود.

منبع:بیوگرافی جمشید قاجار

بیوگرافی جمشید قاجار

بیوگرافی جمشید قاجار

Post navigation