بیوگرافی کامل حسین عبد الغنی

حسین عبدالغنی را می‌توان مسن‌ ترین لژیونر تاریخ فوتبال آسیا در اروپا نامید. بازیکنی که در ۴۱ سالگی به لیگ یونان رفت، پیراهن باشگاه وریا را پوشید و ۱۳ بازی برای این تیم انجام داد. او در بازگشت به عربستان برای نیم‌فصل در ترکیب باشگاه الاحد قرار گرفت و حالا هم بازیکن الاهلی است. باشگاهی که فوتبال خود را آنجا آغاز کرده بود و شاید در ترکیب همین تیم از مستطیل سبز خداحافظی کند.

بیوگرافی حسین عبد الغنی

مثل مهدی مهدوی‌کیا، عبدالغنی هم ۴۲ ساله است با این تفاوت که مهدوی‌کیا مدت‌هاست کفش‌ها را آویخته و مربیگری می‌کند اما رقیب عربستانی‌اش در سا‌ل‌های دور، همچنان در زمین فوتبال حضور دارد. بازیکن باتجربه‌ای که مشخص نیست چه زمانی قصد خداحافظی از فوتبال را دارد و سال‌ها بعد از رقابت با مهدوی‌کیا، حالا باید مقابل شیری بایستد.

حسین عبدالغنی یک نام آشنا برای ما ایرانی‌هاست. دفاع چپ قدیمی تیم ملی عربستان که یادآور خاطرات شیرین نسل ۹۸ فوتبال ایران است. کشف عبدالغنی و حضور او در سمت چپ خط دفاع تیم ملی عربستان با درخشش ستاره جوان فوتبال ایران به نام مهدی مهدوی‌کیا همزمان شد. تقابل این دو، مهدوی‌کیا به‌عنوان هافبک راست و عبدالغنی در قامت یک دفاع چپ، همیشه جزو جذابیت‌های بازی ایران و عربستان بود. بخصوص در سال‌های پایانی دهه ۹۰ میلادی که این دو جزو بهترین استعدادهای فوتبال آسیا محسوب می‌شدند.
مهدی مهدوی‌کیا و حسین عبدالغنی هر دو ۴۲ ساله شده‌اند اما تنها با یک تفاوت. مهدوی‌کیا مدت‌هاست کفش‌ها را آویخته، از فوتبال خداحافظی کرده و مربیگری می‌کند اما عبدالغنی همچنان در زمین فوتبال حضور دارد و این روزها با پیراهن باشگاه الاهلی در لیگ عربستان می‌درخشد. بازیکن باتجربه‌ای که مشخص هم نیست چه زمان قصد خداحافظی از فوتبال را دارد.
حسین عبدالغنی فوتبال حرفه‌ای خود را در باشگاه الاهلی عربستان آغاز کرد و حدفاصل سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۸، حدود ۲۵۰ بازی برای این تیم انجام داد. این دفاع چپ با استعداد در ۳۱ سالگی لژیونر شد، به لیگ سوییس رفت و پیراهن ژاماکس را پوشید. ماحصل حضور یک‌ساله عبدالغنی در سوییس انجام ۱۹ بازی برای تیم نه‌چندان شناخته‌شده این کشور بود.

بازگشت حسین عبدالغنی به فوتبال عربستان را باشگاه النصر باعث شد. وقتی این دفاع چپ کلاسیک را از اروپا به آسیا برگرداند و البته حدود ۸ فصل هم از او در ترکیب خود استفاده کرد. عبدالغنی از سال ۲۰۰۹ به عضویت النصر در آمد و تا سال ۲۰۱۷ و حدود ۴۰ سالگی نیز پیراهن این تیم را در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا پوشید. حاصل این حضور طولانی، انجام ۱۴۱ بازی و به ثمر رساندن ۶ گل بود تا فان‌مارویک و پیتزی دوباره شیفته بازی او شوند و عبدالغنی را به تیم ملی عربستان دعوت کنند.
بازگشت حسین عبدالغنی به تیم ملی عربستان، آن ‌هم بعد از حدود ۴ سال با انجام ۴ بازی مقابل برزیل، عراق، یمن و اردن همراه بود. عبدالغنی در این بازی‌ها که با هدایت پیتزی برگزار شد، با پیراهن شماره ۲۴، ۱۳۱ دقیقه در ترکیب تیم ملی عربستان قرار گرفت تا دوباره یک رکورد ویژه به نام خود ثبت کند و به یکی از مسن‌ترین بازیکنان فوتبال ملی در سطح آسیا تبدیل شود. عبدالغنی که۵ ماه قبل عضو تیم ملی عربستان بود، همچنان نگاه ویژه‌ای به حضور در این تیم دارد. هر چند او نتوانست همراه تیم ملی عربستان به جام جهانی ۲۰۱۸ برود و برای این تیم در روسیه بازی کند.
حسین عبدالغنی را می‌توان مسن‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال آسیا در یک کشور اروپایی نامید. بازیکنی که در ۴۱ سالگی به لیگ یونان رفت، پیراهن باشگاه وریا را پوشید و ۱۳ بازی برای این تیم انجام داد. او در بازگشت به عربستان برای نیم فصل در ترکیب باشگاه الاحد قرار گرفت و حالا هم که عضو الاهلی است. باشگاهی که فوتبال خود را آنجا آغاز کرده و شاید هم در ترکیب همین تیم از مستطیل سبز خداحافظی کند.
عبدالغنی در تمام این سال‌ها یکی از بازیکنان با اخلاق فوتبال عربستان و آسیا محسوب می‌شود. بازیکنی که هیچ‌ گاه نکته‌ای منفی از او در زمین فوتبال ندیدیم. دفاع چپ الاهلی که خبر آسیب‌دیدگی‌اش تکذیب شده و برای بازی مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در آمادگی کامل به‌سر می‌برد. ۲۲ سال بعد از تقابل با مهدی مهدوی‌کیا، حالا حسین عبدالغنی باید با بازیکنانی نظیر مهدی شیری و حتی احمد نوراللهی که هافبک راست پرسپولیس است رقابت کند. البته اگر در ترکیب ثابت الاهلی قرار بگیرد و خورخه فوساتی به این بازیکن ۴۲ ساله اعتماد کند.
کاپیتان را برای پرسپولیس نگه داشتند

بیوگرافی حسین عبد الغنی

همان‌ طور که الریاضیه ادعا کرده بود، غیبت حسین عبدالغنی در بازی با الشباب، قرار نیست مقابل پرسپولیس تکرار شود. این بازیکن که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت تقریبا طولانی‌اش تمرینات خود را از چند روز پیش آغاز کرده، در بازی جمعه‌ شب برابر الشباب تماشاگر نمایش هم‌تیمی‌هایش بود و این شائبه به وجود آمد که خورخه فوساتی برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم او را بازی نخواهد داد.

حال آنکه سایت عربستانی الریاضیه همان موقع افشا کرد که عبدالغنی ۴۲ ساله مشکلی برای همراهی سبزپوشان در بازی سه‌شنبه‌شب نخواهد داشت و تنها به‌خاطر اینکه برای بازی با پرسپولیس آماده باشد، مقابل الشباب به میدان نرفت.

منبع:بیوگرافی حسین عبد الغنی

بیوگرافی حسین عبد الغنی

بیوگرافی حسین عبد الغنی

Post navigation