در قلب جنگل‌های هیرکانی، روستایی در کنار شروین کوه و شهریارکوه جا خوش کرده؛ سنگده که همیشه جای وسوسه‌کننده‌ای برای سفر است.

جنگل سنگده کجاست؟
جنگل سنگده کجاست؟

سنگده کجاست؟

سنگده ساری در نزدیکی سه شهر یعنی ساری، تهران و سمنان قرار دارد. فاصله این منطقه تا تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر است. اگر می‌خواهیم از پایتخت راهی این روستا شویم، باید در جاده فیروزکوه به سمت پل سفید حرکت کنیم. پل سفید ۳۰ کیلومتر با پل تاریخی ورسک فاصله دارد. در ابتدای این شهر پمپ بنزینی هست که مسیر انحرافی کنارش ما را به روستای سنگده می‌رساند. این مسیر ۲۵ کیلومتری جاده جنگلی خیلی زیبایی‌ست.

اگر از سمت غرب استان مازندران مثل بابل و قائمشهر بخواهیم به سنگده برویم، باید از قائمشهر وارد جاده فیروزکوه شویم و از انتهای پل‌سفید وارد مسیر روستای سنگده شویم.

برای آمدن از ساری به سنگده هم همین مسیر را باید برویم، اما از این شهر راه بهتری هم برای رسیدن به سنگده وجود دارد که تنها ۸۰ کیلومتر با آن فاصله دار. باید از ساری به سمت کیاسر حرکت کنیم و وقتی به دوراهی روستای تاکم رسیدیم به سمت سد شهید رجایی و شهر فریم برویم. از سد شهید رجایی یا همان سلیمان تنگه که بگذریم وارد شهر فریم می‌شویم. در ادامه باید از روستاهای مجی، کلیج کلا، دادکلا و سودکلا بگذریم تا به مقصد برسیم.

راه دسترسی سمنان به سنگده هم جاده کیاسر و شهر فریم است، اما اگر برای سفر، شهمیرزاد را انتخاب کرده‌ایم و در ادامه قصد داریم سنگده مازندران را هم ببینم، راه نزدیکی که جاده‌ زیبایی هم دارد جاشم است.

منبع:جنگل سنگده کجاست؟

جنگل سنگده کجاست؟

جنگل سنگده کجاست؟

Post navigation