دریاچه لزور کجاست؟
دریاچه لزور یا سد سیاه رود از جمله دریاچه‌های نزدیک تهران است که طبیعت اطراف آن در فصل بهار و تابستان شباهت بسیار زیادی به مناطق اطراف چهار محال و بختیاری دارد.

روستای لزور یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران و از توابع شهرستان فیروزکوه است. این روستا در دهستان قزقانچای از بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه، در فاصله 165 کیلومتری شمال شرقی تهران و در 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته کوههای البرز قرار دارد. آب و هوای ملایم تابستانی همراه با مناظر بکر و زیبای طبیعی موجب شده که در تابستان جمعیت روستا چند برابر شود. تا اواسط و یا حتی اوخر تابستان هم اگر به لزور بروید می‌بینید که بهار هنوز از این روستا رخت برنبسته، رودخانه‌ها همچنان جاری و پرآب است و طراوت و سرسبزی همچنان مهمان دشتها و مراتع لزور است.

زمان مناسب برای بازدید از دریاچه لزور چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن دریاچه لزور فصل بهار، تابستان و پاییز است. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این دریاچه دارد.

دریاچه لزور کجاست؟

از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟
برای رسیدن به لزور، باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه بروید. حدود 10 کیلومتر مانده به فیروز کوه، بعد از پمپ بنزین نمرود، یک سه‌ راهی معروف به سه راهی لاسم در سمت چپ وجود دارد که به سمت شمال و بخش ارجمند می‌رود. با قرار گرفتن در این جاده بعد از 27 کیلومتر به ارجمند رسیده و در ادامه راه 13 کیلومتر دیگر که بروید بعد از گذر از روستاهای شادمهن و اهنز در انتهای جاده به روستای لزور می‌رسید. تمام راه از سر جاده تا روستای لزور جاده آسفالته است. در کل از تهران (بسته به مبدا حرکت) چیزی کمتر از 200 کیلومتر تا لزور راه در پیش دارید. سپس از آنجا باید از جاده خاکی به دیدن دریاچه بروید.
برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دریاچه لزور چیست؟
برای بازدید از این منطقه یک سفر یک‌روزه کافیست. صبح زود از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. پس از صبحانه، مسیرتان را به سمت لزور ارجمند دامه دهید. قبل از ظهر به لزور می‌رسید و از آنجا حدود یک ساعت جاده خاکی تا دریاچه خواهید داشت. مسیر جاده مشخص و احتمال گم شدن بسیار کم است. تماشای دریاچه و ییلاق اطراف آن، سفرتان را دل‌چسب می‌کند. حوالی بعد از ظهر به سمت تهران بازگردید تا حوالی ساعت 22 به تهران برسید.

منبع:دریاچه لزور کجاست؟

دریاچه لزور کجاست؟

دریاچه لزور کجاست؟

Post navigation