دعا برای رفع مشکلات و برآورده شدن حاجت مهم

دعا برای حل مشکلات
دعا برای حل مشکلات

عرفا و بزرگان دین دستورالعمل ها و اذکار مختلفی را پیرامون دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری های دنیوی و سلوکی و نیز برآورده شدن حاجت بیان نموده اند که در ادامه بررسی می نماییم.

لطفا قبل از بررسی توصیه های عارفان الهی پیرامون دعا برای رفع مشکلات، به نکات زیر توجه نمایید:

انسان هنگامی که به درگاه خدا روی می آورد و دعا می کند شایستگی های تازه ای در وجودش شکوفه می زند و همین شایستگی ها سبب می شود که خداوند حکیم سهم بیشتر از مواهب خود را به او ارزانی دارد.
استفاده از غذای حلال و توبه جدی از گناهان از مهم ترین شرایط استجابت دعاست.
دعای رفع مشکل / آیت الله شیخ شمس الدین واعظی سبزواری
وقتی مشکلی برایتان پیش می آید، به ادعیه ی مفاتیح الجنان مراجعه کنید و پانزده صلوات، جهت مادر حضرت اباالفضل العباس، حضرت ام البنین (ع) نذر کنید که حتما تاثیر می گذارد.

دعا برای رفع مشکلات / علامه سید مرتضی کشمیری
آیت الله العظمی شبیری زنجانی فرمودند: به چند واسطه از مرحوم آقا سید مرتضی کشمیری نقل است که ایشان هم از حضرت بقیه الله نقل کرده اند که برای رفع مشکلات، این دعا خوانده شود: «یَا مَن إذا تَضَاَیَقَتِ الاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب إلیه وَهمٌ، یا اَرحَمَ الرّاحمین»

در امان بودن از کل بلایا / حاج اسماعیل خان دولابی
در رحم مادر در یک کیسه ی آب قرار داشتیم که آسیبی به ما نرسد. در دنیا هم اگر هر روز، شش بار سوره ی «قُل هُوَ الله» را به بالا و پایین و جلو و عقب و راست و چپ مان بخوانیم، داخل کیسه ای می شویم که آسیبی به ما نمی رسد.

جهت سلامتی و نجات از فقر / شیخ طوسی
در کتاب تهذیب شیخ طوسی روایت است، کسی که بعد از نماز صبح ده مرتبه «سبحان الله العظیم و بحمدِهِ وَ لا حَولَ و لا قُوَّهَ اِلاّ بِالله العَلیِّ العَظیمِ» بگوید، خداوند به او سلامتی از نابینایی و دیوانگی و بیماری جذام و فقر عنایت می کند؛ و از خرابی خانه در امان می باشد.

دعا به جهت رفع گرفتاری ها / آیت الله امجد
هر وقت گرفتاری شدید داشتید، به سجده بیافتید و ذکر یونسیه را بگویید: «لا اِلهَ اِلّا اَنتَ سُبحانَکَ اِنِّی کُنتُ مِنَ الظّالِمِین» زیرا «فَاَستَجَبَنالَهُ وَ نَجَّیناهُ مِنَ الغَمِّ وَ کَذالِکَ نَجزی المُؤمِنِین»

رفع مشکل / سید هاشم حداد
عارف بصیر سید هاشم حداد می فرمودند: هر مشکلی که برایم در نجف پیش می آمد، می رفتم صحن امیرالمومنین و هفت بار «نادعلی» می خواندم و مشکلم حل می شد.

دعا برای رفع مشکلات / شیخ محمد تقی بهلول
سفارش معظمٌ له به افراد، برای رفع مشکلات این است که بعد از هر نماز واجب، هر قدر می تواند، این ذکر را بگویند: «اللّهُم اَغنِنِی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَ بِطاعتِکَ عن مَعصیتکَ و بِفضلک عمَّن سِواک»

دعای رفع گرفتاری ها / شیخ مجتبی قزوینی خراسانی
جهت حفظ و رفع گرفتاری ها بعد از نماز صبح، دست بر سینه گذاشته و هفتاد بار «یا فَتاح» خوانده شود. نیز دعای «بِسمِ الله و بِاللّهِ وَ صَلّی الله عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اُفَوِّضُ اَمرِی اِلَی الله» تا آخر از تعقیبات نماز صبح که در مفاتیح الجنان موجود است، خوانده شود.

حفظ از بلایا / سفارش کربلایی خلیل ایمانی
مرحوم کربلایی خلیل ایمانی می فرمود: از امام صادق (ع) روایت است که جهت حفظ، هنگام خروج از خانه، شخص باید به شش جهت و هر جهتی یک سوره ی اخلاص را بخواند و بدمد.
آن عزیز می فرمود: خوب است هنگام خواب نیز، این کار را بکند، خیلی اشخاص تجربه کرده اند و درستی مطلب را گواهی داده اند.

برطرف شدن کارهای سخت / مرحوم رضی
مؤلف تحفه رضوی از مرحوم پدرش نقل می‌کند که برای برطرف شدن کارهای سخت، پس از نافله ی مغرب صد مرتبه بر پیامبر و خاندانش صلوات بفرست، سپس هفتاد مرتبه بگو «یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلیُّ یا فاطمه یا حسن یا حسین ی صاحب الزمان»، پس از آن صد مرتبه ی دیگر بر پیامبر صلوات بفرست و حاجت خود را بخواه!

رهایی از خطرات احتمالی / شیخ جعفر آقای مجتهدی
مداومت بر زیارت عاشورا آثار شگرفی دارد و آدمی را در حصن حصین خود از خطرات احتمالی نگاه می دارد.

دعا برای رفع مشکلات مالی / حضرت آیت الله بهجت
فردی که دچار مشکلات شده و همه چیز خود را در مسیر کاسبی از دست داده بود، از آیت الله بهجت استمداد می طلبد؛ و از او می خواهد تا برای او دعا کند. ایشان نیز به او می فرمایند:ذکر شریف استغفار را زیاد تکرار نمایید و خسته نشوید، خداوند به شما توفیق خواهد داد

برای حفظ انسان / حضرت آیت الله بهجت
آیت الله بهجت می فرمودند: برای حفظ انسان، صبح و شام سه بار گفته شود «اَللّهُمَ اجعَلنِی فِی دِرعِکَ الحَصِینَهِ اَلَّتی تَجعَلُ فیها مَن تُرید» این در روایت آمده و من سابقاً به یکی از افراد که در اصفهان هستند، این را سفارش می‌کردم و او ملتزم به این ذکر شد.

دعا به جهت رفع گرفتاری‌ ها / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری
آیت الله سید عبدالکریم کشمیری معتقد بودند که در زمان هجوم گرفتاری‌ها و مشکلات، قرائت سوره و یا ذکری به نیت هدیه به امام جواد (ع) بسیار مؤثر و مجرب است.

در امان بودن از بلا / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری
جهت در امان بودن از هفتاد بلا، بعد از نماز صبح و مغرب هفت مرتبه «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ» بگویید.

حل مشکلات دنیوی / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری
یکی از مراجع حوزه علمیه قم مشکلی داشت. خدمت آقا سید عبدالکریم کشمیری رسید و ایشان این ذکر را به او سفارش کردند:
«یَا اَبَا الغَوثِ اَغِثنی، یَا وَلیَّ الله اَدرِکنی بِلُطفِکَ الخَفِی، لا اِلهَ اِلّا اَنتَ، سُبحانَکَ اِنِّی کُنتُ مِنَ الظّالِمِین» و بعد از مدتی مشکل او حل شد.

نجات از بلایا / سفارش سید علی آقا شوشتری
مرحوم عارف کامل، سید علی آقا شوشتری فرمودند: حضرت صدیقه طاهره (س) این ختم را تعلیم فرمودند و بسیار مجرب است.
چون به شدت و بلیه ای مبتلا شدی با حضور قلب، ۱۰۰۱ مرتبه آیه کریمه «رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرحَمُ الرّاحِمِینَ» را با خضوع و خشوع و تضرع بخوانی، نجات خواهی یافت.

دعای رفع مشکل / آیت الله میانجی
جهت رفع هر مشکلی آیه الکرسی را بخوانید، مجرب است.

گشایش و فرج مشکلات / کفعمی
در «مصباح» کفعمی آمده است که ذکر «لاَ اِله اِلاّ اللهُ المَلِکُ الحقُّ المُبین» دعای گشایش و فرج است، در مشکلات.

منبع:دعا برای حل مشکلات

دعا برای حل مشکلات

دعا برای حل مشکلات

Post navigation