درمان عقب افتادگی قاعدگی و باز شدن پریود با ورزش و نسخه های گیاهی

دلایل پریود نشدن
دلایل پریود نشدن

وقتی چرخه قاعدگی خانم ها دچار اختلال و توقف می شود این سوالی که به ذهنشان خطور میکند این است که آیا باردارم؟ توقف سیکل ماهیانه همیشه دلیل بر بارداری نیست بلکه ممکن است نشانه یک بیماری باشد. همانطور که در این بخش از سلامت جنسی در نمناک خواهید خواند اگر شما از نظر تاریخ دقیق چرخه قاعدگی خود مطمئن هستید برای یافتن علت قطع شدن قاعدگی احتمال های دیگری که در این مطلب آنها را مطرح کرده ایم را بخوانید.باز شدن پریود
پیش از درمان نگاهی به علل بیاندازیم:

شما داروی خاصی مصرف می کنید

گاهی اوقات مصرف نوعی داروی خاص می تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد یا حتی دچار توقف کند.

وزن تان زیاد یا کم شده

چنانچه در ماههای اخیر دچار اضافه وزن شده اید از طرفی دچار قطع قاعدگی هم شده اید باید بدانید این 2 مساله به هم ارتباط دارند و احتمالا هورمون هایتان دچار اختلال شده اند و شما باردار نیستید. و اما کاهش وزن ؛ این حالت هم امکان ایجاد اختلال در هورمون ها را به وجود می آورد پس نگران نباشید می تواند دلیل پریود نشدن شما لاغری و کاهش وزن تان باشد.

برخی بیماری ها مقصرند

بیماری می تواند چرخه قاعدگی شما را به راحتی به هم بریزد و به صورت مستقیم روی هورمون های شما تاثیر بگذارد.

عامل استرس است

استرس عامل اختلال هورمون هاست پس اگر این روزها دچار استرس شدید بوده اید بهتر است بدانید وقتی دچار استرس می شوید، هورمون ها مانع تخمک گذاری و ایجاد چرخه قاعدگی تان می شوند و قطعی قاعدگی طبیعی است.
در حال شیردهی هستید

در صورتی که در حال شیردهی هستید زمانی را باید سپری کنید تا هورمون هایتان به حالت طبیعی برگردد و چرخه قاعدگی تان هم منظم شود.

تخمدان پلی کیستیک دارید

تخمدان پلی کیستیک، نتیجه عدم تعادل هورمون هاست که در روند تخمک گذاری دخیل است در نتیجه خانم هایی با این عارضه، ممکن است چرخه طولانی قاعدگی یا توقف را تجربه کنند.
چگونه می توان عقب افتادگی قاعدگی را درمان کرد – بهترین غذاها و ورزش ها برای باز شدن پریود
بهترین خوراکی ها برای درمان عقب افتادگی پریود:

1. پاپایا مناسب برای باز شدن پریود:
پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود و به طور عمده به دلیل حضور کاروتن موجود در پاپایا است که برای تحریک هورمون استروژن عمل می شود و به نوبه خود برای درمان عقب افتادگی پریود مفید است.

هفته ای یک یا دو بار ، قبل از شروع پریودتان 1 کاسه پر از پاپایا خرد شده یا 1 لیوان آب پاپایا تازه بخورید.

2. ویتامین C برای باز شدن پریود:
ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن می شود. استروژن یک هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی می باشد. ویتامین C همچنین سطح پروژسترون را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث می شود که شانس درمان عقب افتادگی پریود افزایش یابد و دیواره خونی رحم زودتر فرو میریزد.

مواد لازم:

2000- 3000 میلی گرم ویتامین C
ویتامین C را هر زمانی که خواستید عقب افتادگی پریودتان را جلو بیندازید، بخورید.

احتیاط:توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید با این حال، می توانید مصرف خود را از غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز افزایش دهید.

ترفندهایی بینظیر برای باز شدن سریع پریود
3. باز شدن پریود با آناناس:
آناناس حرارت را بدن، به خصوص در ناحیه لگن شما تولید می کند ، این حرارت موجب انقباضات رحم می شود، بنابراین پریود های شما زودتر اتفاق می افتد.

1 قاشق آناناس تازه بریده شده را هر روز بعد از ظهر، کمی بخورید.
4. باز شدن پریود با هویج:
هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود.

هویج پخته شده یا آب هویج را 1-2 بار در روز مصرف کنید.
راه و روش باز شدن پریود عقب افتاده
5. دانه های رازیانه برای باز شدن پریود:
دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه
4 فنجان آب
دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.

6. انار برای باز شدن پریود:
انار دارای فعالیت استروژنیکی است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند ؛ آنها همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشند، به این ترتیب به شما کمک می کند عقب افتادگی پریود های خود را حل کنید و زودتر پریود شوید.

دلایل پریود نشدن
دلایل پریود نشدن

آنچه نیاز خواهید داشت:

1 لیوان آب انار یا یک کاسه پر از انار
این مقدار انار را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.
درمان های خانگی مناسب برای باز شدن پریود
7. باز شدن پریود با زردچوبه:
زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک رحم می شود و به این ترتیب موجب درمان عقب افتادگی پریود شما می شود.

آنچه نیاز خواهید داشت:

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
1لیوان آب گرم
پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 1 تا 2 بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا 10 روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید.
8. برگ جعفری برای باز شدن پریود:
جعفری یک منبع غنی از ترکیباتی مانند آپیول و میریستیکین است که هر دو باعث انقباض رحم می شوند. این ترکیبات می توانند در درمان عقب افتادگی پریود کمک کنند و باعث زودتر پریود شدن شوند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

6 گرم برگ جعفری خشک شده (در آب جوشانده)
2 گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا 10 روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.

منبع:دلایل پریود نشدن

دلایل پریود نشدن

دلایل پریود نشدن

Post navigation