امروزه طیف گسترده ای ازدیزل ژنراتورها و موتورهای دیزل اکبند و دست دوم (استفاده شده) دربازار صنعتی ایران در دسترس خریداران بالقوه است. چرخه خرید به طور معمول با شناسایی یک نیاز (به عنوان مثال برای تأمین برق تجهیزات کارخانه ، تامین برق اضطراری ساختمان و… غیره) شروع می شود ، پس از آن شناسائی اولیه، تجزیه و تحلیل برای مشخص کردن مشخصات و الزامات خریدار لازم میباشد و  پس از آن، خریدار معمولاً با این تصمیم مهم در مورد اینکه آیا برای خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور اکبند و جدید را انتخاب کند و یا از یک دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم (کار کرده )استفاده کند، مواجه میگردد . برای رسیدن به یک تصمیم مناسب و رفع این دغدغه فکری ، باید چندین عامل در نظر گرفته شود که بسیاری از آنها در طول این مقاله ذکر شده است.

 

 

.

دیزل ژنراتور نو کارنکرده (اکبند) :

دقیقاً همانطور که هنگام خرید یک ماشین جدیدانچه مورد توجه است ، دلیل شماره یک برای خرید دیزل ژنراتور جدید این واقعیت است که دارای ضمانت نامه و گارانتی استاندارد تولید کننده میباشد . طول و ضوابط گارانتی دیزل ژنراتور بسته به نوع و میزان کارکرد  دیزل ژنراتور بین یک تا دو سال متفاوت است. با این حال ، همانند ضمانت نامه های اتومبیلها  ، این ضمانت نامه ها نیز افزایش قابل توجهی در هزینه را به همراه ندارند و بسته به اندازه دستگاه ، مدل و سازنده آن ، در دسترس بودن دستگاه و نوع کاربری ممکن است مدت زمان  گارانتی طولانی تر یا کمتری داشته باشند. در خصوص دیزل ژنراتورهای بزرگتر، برای شرکت هایی که زمان مورد نیاز برای خرید کردن رادارند  و واقعاً امنیت را می خواهند ، خرید دستگاه دیزل ژنراتور آکبند (کارنکرده )از فروشندگانی که گارانتی یک یا دو سال ارائه میدهند ، مناسب ترین انتخاب میباشد . همانطور که در مورد خرید هر تجهیزات سنگینی وجود دارد ، شما فقط باید تمام جوانب مثبت و منفی وضعیت خاص خود را مقایسه کنید تا مشخص شود بهترین گزینه برای نیازهای شما چیست.

 

دیزل ژنراتورهای استفاده شده(دست دوم ):

اگرچه دیزل ژنراتور های دست دوم معمولاً دارای  ضمانت  نامه و گارانتی  نیستند ولی خریدن این دیزل ژنراتورهای  بازسازی شده و استفاده از آنها  به دلایل مختلفی معمولاً بسیار سودمند است. نکته مهم این است که ژنراتورهای استفاده شده (دست دوم ) با ساعت کاری کم اغلب با قیمت های بسیار جذاب در دسترس هستند و از قیمت دیزل ژنراتورهای اکبند  مقدار قابل ملاحظه ای ارزانتر هستند. حتی گاهی می توان با خرید یک دیزل ژنراتور دست دوم کم کارکرد به جای دیزل ژنراتور اکبند، تا 50٪ یا بیشتر صرفه جویی کرد.

یکی دیگر از مزیت های مهم خرید یک دیزل ژنراتوردست دوم (used genset) این واقعیت است که آنها به راحتی در دسترس هستند و می توانند خیلی سریع خریداری و نصب شوند. محدودیتهای  تولید و یا زمان مورد نیاز تولید یا کوپله در یک دستگاه دست دوم وجود ندارد و شما به سادگی آن را خریداری کرده و در همان زمان و مکان قابل حمل می باشند. بسیاری از فروشندگان حتی هزینه حمل ، تست و  راه اندازی  دستگاه دوم را نیز متقبل می شوند.

 

همچنین ، اگر خرید از  تولید کنندگان  و فروشندگان شناخته شده  تجهیزات صنعتی  بازار  انجام گردد ، خطر و ریسک به حد اقل میرسد .دیزل ژنراتورها برای تولید برق پایدار و کار در زمان  عدم وجود برق در پروژه  ساخته شده اند ، همانطوری که این بیشترین مورد مصرف واقعی آنها نسبت به مواقعی که برای کارکرد اضطراری مانند قطع برق ساختمانها میباشد .  بسته به سن دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم ، ممکن است با ضمانت یا یک حداقل ضمانتی از طرف فروشنده عرضه شوند. دیزل  ژنراتورهای دست دوم که قبلاً فقط برای موارد اضطراری یا پشتیبانی برق شبکه استفاده می شده است ، همواره گزینه مناسب برای تهیه یک دیزل ژنراتور  است چراکه دیزل ژنراتورهای اضطراری و یا  پشتیبان فقط هنگامی کار میکنند که برق شبکه قطع شده و یا نیاز به برق بیشتری در پروژه میباشد و از انجائیکه در  بسیاری از موارد ساعات قطعی برق شبکه کم  میباشد لذا بیشتر عمر مفید دستگاه هنوز باقی مانده است .

تنها نقطه ضعف در خرید دیزل ژنراتور استفاده شده ( دست دوم ) فقط همین است که دستگاه قبلا متعلق به شخص دیگری بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است ، بنابراین ، شما برای کاهش ریسک  باید فروشنده قبلی دستگاه دیزل ژنراتور  ، تاریخچه و شرایط فعلی که ژنراتور و موتور در آن قرار دارند  را بررسی کنید لذا به همین دلیل مهم است که همیشه خرید را از یک مجموعه معتبر انجام دهید که دارای تخصص فنی لازم  برای تست بار صحیح ، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور دست دوم میباشد . مجموعه دیزل ژنراتور کاشانی ضمن تعویض انواع فیلتر دیزل ژنراتور دست دوم، تمام دیزل ژنراتورهای دست دوم خود را زیر بارهای مختلف آزمایش می کند ، اما بسیاری از دلالان و فروشندگان کوچک دستگاه دستگاه دیزل ژنراتور دارای  محل مناسب برای تست دستگاه دیزل ژنراتور نمیباشند و مکانات لازم را در اختیار ندارند. تست بار و سرویس کردن دستگاه دیزل ژنراتور قبل از فروش آن بسیار حیاتی ومهم میباشد . در هنگام فروش دستگاه نیز اکثر تست ها اغلب در حضور کارشناسان خریدارانجام میگردد که جزئیات عملکرد دستگاه به خریدار نشان داده شود . ژنراتورهای دیزلی کوچک دست دوم  از سایز 30 کیلو وات تا 720 کیلووات معمولاً در دسترس هستند. قیمت دیزل ژنراتور دست دوم براساس Kw،KVA ، HP ، ساعت کار ، برند سازنده  و غیره بسیار متفاوت است و لذا برای کارشناسی قیمت دیزل ژنراتورهای دست دوم با کارشناسان ما در مجموعه صنعتی کاشانی (Kashanico) تماس بگیرید .

دیزل ژنراتور کاشانی

Post navigation