شمال ایران پر از جاذبه های طبیعی و جذاب است. در طول سال مسافران بسیاری به استان های شمالی ایران سفر می کنند. یکی از پرطرفدار ترین مسیرهای شمال ایران، جاده چالوس است. مطمئنا افرادی که به شمال ایران سفر کرده اند، تجربه سفر از جاده چالوس را داشته اند، اما شاید بسیاری از آن ها، با وجود گذر از این جاده به دیدن گوهر سبزی که در آن است، نرفته باشند. جنگل سرپوش تنگه، جنگلی زیبا است که در جاده چالوس قرار دارد. در ادامه به چگونگی سفر به جنگل سرپوش تنگه می پردازیم.

جنگل سرپوش

معرفی جنگل

سرپوش تنگه در انتهای جاده چالوس قرار گرفته است. این جنگل دارای دو تنگه است. در اولین تنگه، آویزهای درختی را می بینیم و در آن آبشار کوچکی وجود دارد. تنگه دوم، به وسیله درختان بلند پوشیده شده است و در انتهای خود آبشاری دارد. در این قسمت برای عبور و مرور باید حتما تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید. دلیل نام گذاری این جنگل نیز به خاطر این تنگه است که توسط درختان بلند پوشیده شده است.
در این جنگل می توانید تجربه صعود به آبشار و آشنایی با تنگه های به وجود آمده با آب یا همان پولژه را داشته باشید. همچنین از آب بازی در حوضچه درست شده از آبشارها غافل نشوید. درختان این جنگل شامل انجیلی، ممرز و توسکا است. در این جنگل پرنده هایی مانند دارکوب، سهره، بوف و … زندگی می کنند و در طول مسیر این جنگل اگر سر و صدا نکنید، صدای آن ها خواهید شنید.
جنگل سرپوش تنگه

زمان سفر

بهترین زمانی برای دیدن و سفر به جنگل سرپوش تنگه، از اوایل اردیبهشت تا آخر تابستان است. برای رودخانه نوردی بهترین زمان، روزهای گرم سال و اوایل تابستان تا اواسط تابستان است.جنگل زیبای سرپوش تنگه

دسترسی به جنگل

همان طور که گفته شد این جنگل در جاده چالوس قرار دارد. برای رسیدن به آن باید وارد جاده کرج چالوس شوید بعد از رد کردن مرزن آباد و قبل از پلیس راه چالوس، فرعی وجود دارد که متعلق به روستای محمد آباد است. از این مسیر به جنگل خواهید رسید. دلیل آن که این جنگل بکر است و کمتر کسی راه آن را بلد است، همین پیچیده بودن مسیر آن است. توجه داشته باشید، برخی از قسمت های مسیر روستای محمد آباد، از باغ های شخصی گذر می کند به همین دلیل قبل از عبور باید از نگهبان این باغ ها اجازه بگیرید. از تهران تا این جنگل حدود 4 ساعت و 176 کیلومتر راه است. از ابتدای این جنگل که شروع به پیاده روی بر روی مسیر پاکوب کنید، حدود 2 ساعت زمان می برد تا به تنگه برسید. اگر به این جنگل سفر کرده اید، حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سفر به جنگل سرپوش تنگه، طبیعتی بکر در شمال ایران

Post navigation


One thought on “سفر به جنگل سرپوش تنگه، طبیعتی بکر در شمال ایران

Comments are closed.