شرکت ویکا به عنوان یک شرکت آلمانی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق توانسته خود را در زمینه تولید تجهیزات مختلف به یک برند شناخته شده تبدیل کرده و گیج فشار ویکا یکی از محصولات آنهاست. این شرکت آلمانی و بخشی از محصولات خود را در کشور لهستان تولید می‌کند و حتی نمونه‌های بدلی آنها هم در بازار موجود است. به همین دلیل شناخت مدل های مختلف پرشر گیج ویکا برای کسانی که در حوزه‌های صنعتی فعالیت می کنند بسیار مهم و تعیین کننده است.

با توجه به رسالت ما در گروه ابزار سنجش آریا، در اینجا تصمیم داریم که یک معرفی کامل از گیج فشار ویکا داشته باشیم و به سه مدل معروف آنها در بازار اشاره کنید که در سری های مختلفی تولید شده اند. برای خرید یا استعلام قیمت انواع گیج فشار مانند قیمت گیج فشار عقربه ای با شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

گیج فشار ویکا چیست و چگونه عمل می کند؟

گیج فشار ویکا به عنوان یک ابزار برای سنجش فشار و کنترل آن به کار گرفته می‌شود. این ابزار توسط شرکت ویکا تولید می‌شود و از مکانیزم های خاصی برای اندازه گیری فشار کمک می گیرد. در حقیقت با توجه به مدل های مختلف این ابزارها، سنسورها و حسگر های مختلفی در آن ها استفاده شده و حتی قسمت هایی مانند کانکشن و صفحه نمایش دستگاه هم تغییر کرده است. به همین دلیل انتخاب پرشر گیج ویکا نیاز به بررسی فاکتورهای مختلفی مانند شرایط فشاری و شرایط محیطی دارد.

گیج فشار ویکا یک قسمت خاص تحت عنوان کانکشن دارد که از طریق آن به سیستم های مختلف مانند مخزن تحت فشار یا سیستم لوله کشی وصل میشود. در داخل این کانکشن یک سنسور وجود دارد که ممکن است یک سنسور مکانیکی یا یک پرده دیافراگم باشد. زمانی که سیال جریان دارد، فشار ناشی از آن باعث تغییر وضعیت سنسور یا پرده دیافراگم می‌شود که این تغییرات ممکن است تبدیل به داده های دیجیتالی در یک ترانسدیوسر یا تبدیل به حرکت مکانیکی در یک مبدل شود. نتیجه این فعل و انفعالات باعث تغییر عقربه یا تغییر نمایشگر گیج فشار ویکا می‌شود که داده نهایی فشار را در اختیار اپراتور یا تکنسین فراهم می دهد. برای آگاهی از قیمت گیج فشار ویکا با شرکت ابزار سنجش اریا تماس بگیرید.

معروفترین مدل های پرشر گیج ویکا در بازار

شرکت ویکا در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق محصولات بسیار متنوع و زیادی دارد. حتی این محصولات در مورد پرشر گیج هم متنوع هستند و این شرکت سعی کرده که تغییرات دلخواه خود را در بخش‌های مختلف به وجود بیاورد تا به نوعی به نیاز مشتریان خود پاسخ داده باشد. این تغییرات در بخش های مختلفی صورت گرفته اند و به همین دلیل ما با مدل‌های مختلفی از گیج فشار ویکا در بازار مواجه هستیم:

گیج فشار ویکا 213.53

این دسته از محصولات با توجه به قطر صفحه به سه دسته ۵۰ میلیمتر، ۶۳ میلیمتر و ۱۰۰ میلیمتر تقسیم بندی می شوند. برای بدنه این ابزار ها از استیم استفاده شده است و امکان اتصال آنها از زیر و پشت وجود دارد. محدوده اندازه گیری فشار در مدل های مختلف این محصولات با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، گیج های فشار ۶۳ میلیمتر ای برای اندازه گیری فشار بین صفر تا ۱۰۰۰ بار مناسب هستند و امکان اتصال به دیافراگم هم دارند. این در حالی است که در مدل های ۵۰ میلیمتری محدوده اندازه گیری فشار بین ۰ تا ۴۰۰ بار متغیر است. بنابراین به راحتی می‌توان با توجه به نیاز خود گزینه های مختلف آنها را انتخاب کرد.

گیج فشار ویکا 232.50

دست از محصولات پرشیا با اندازه های مختلفی مانند ۶۳ میلیمتری با قابلیت اندازه گیری فشار از خلاء تا ۱۰۰۰ بار، مدل های ۱۰۰ میلیمتری با قابلیت اندازه گیری فشار از صفر تا بیشتر از هزار بار و نمونه های ۱۶۰ میلی متری با قابلیت اندازه گیری فشار از خلاء تا بیشتر از ۱۶۰۰ بار به بازار  عرضه شده‌اند. در همه این مدلها امکان اتصال گیج فشار از زیر و از پشت وجود دارد که تنها اندازها کانکشن آنها با یکدیگر متفاوت است. ضمن اینکه همه این محصولات قابلیت اتصال به دیافراگم هم دارند و برای اندازه گیری غیر مستقیم فشار هم مناسب هستند. استفاده از استیل برای بدنه محصولات باعث شد که در شرایط مختلف امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد.

گیج فشار ویکا 111.10

شرکت ویکا برای این دسته از محصولات خود مدل های مختلفی در نظر گرفته که ابزارهای با اندازه صفحه نمایش ۱۶۰ میلی متر برای اندازه گیری فشار بین 1 – تا 400  بار مناسب است و در خطوط پنوماتیک به کار گرفته می شود. ابزار امکان اتصال از زیر را دارد و برای ساخت بدنه آن از استیل استفاده شده است. در مدل دیگر این دستگاه ها از یک صفحه ۱۰۰ میلیمتری استفاده شده که باز هم برای خطوط پنوماتیک مناسب بوده و محدوده اندازه گیری فشار آن هم تغییری نکرده است. این بسته از گیج فشار ویکا در کشورهای آلمان و لهستان به صورت مجزا تولید می‌شود و امکان اتصال آن از زیر و با استفاده از پرده دیافراگم وجود دارد.

گروه سوم از محصولات این دسته شامل پرشر گیج با قطر صفحه ۶۰ میلیمتر می شود که برای اندازه گیری فشار بین خلع تا ۴۰۰ بار مناسب است و مجددا در خطوط پنوماتیک به کار گرفته می شود. نوع کانکشن استفاده شده در این ابزار ها از نوع اتصال زیر است و اندازه آن کوچکتر است. استفاده از استیل برای بدنه پرشر گیج و برنج برای قسمت کانکشن باعث شده که در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد و شرایط محیطی را به خوبی تحمل کند.

جمع بندی

گیج فشار ویکا یکی از با کیفیت ترین و بهترین تجهیزات ابزار دقیق در بازار شناخته می شود که نسبت به سایر برندها چند سطح بالاتر است. البته مسئله خرید پرشر گیج ویکا به همین سادگی نیست و خریدار باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرد. به عنوان مثال در مدل‌های بالا، زمان اندازه گیری قطر صفحه، فاکتورهای دیگری مانند نوع کانکشن استفاده شده در ابزار، سیستم اندازه گیری فشار و محدوده اندازه گیری فشار هم می تواند گزینه شما را تغییر دهد. بنابراین ممکن است در انتخاب گزینه نهایی خود نیاز به بررسی های بیشتری داشته باشید و فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید.

به همین دلیل برای اطلاع از قیمت گیج فشار ویکا و شرایط خرید آنها با ما در گروه ابزار سنجش آریا تماس بگیرید گزینه های مختلف را به شما معرفی کنیم.

شرکت ابزار سنجش آریا

Post navigation