طرز تهیه حلوا بوتیکی

 

مواد لازم حلوا بوتیکی:

آرد برنج ۱و۱/۴پ
هویج ۲۵۰گرم
آب ۱پ
گلاب۱/۲پ
کره ۱۵۰گرم
شکر۳/۴پ
زعفران دمکرده
هل ساییده شده ۱ق چ

مواد لازم کراست بیسکویتی:
بیسکویت پتی بور۲بسته
کره ۱۵۰گرم
دارچین ۱ق چ

روش تهیه حلوا بوتیکی:

بیسکویت را پودر میکنیم کره آب شده و دارچین را اضافه کرده و مخلوط میکنیم ،در قالبهای کوچک از مخلوط بیسکویت ریخته و خوب پرس وفشرده کرده در یخچال میگذاریم تا خودش را بگیرد.برای درست کردن حلوا شکر،آب ،گلاب و زعفران را روی حرارت میگذاریم .همینکه یکی دو جوش زد از روی حرارت برداشته،هل را اضافه کرده و کنار میگذاریم .
هویج را با ۱لیوان آب پخته و به صورت پوره در میآوریم .حالا آرد برنج الک شده را روی حرارت متوسط گذاشته و مرتب هم میزنیم تا بوی خامی آن گرفته شود ،آرد تغییر رنگ ندهد.حدودا ۱۰دقیقه طول میکشد بعد از آن کره را اضافه میکنیم.هویج پوره را داخل شهد ریخته و به مخلوط آرد و کره اضافه میکنیم . هم میزنیم تا حلوا یکدست شده و وقتی قابلمه را تکان دهیم حلوا وسط ظرف جمع شود.
از حلوا روی بیسکویت پرس شده میریزیم و روی حلوا را صاف میکنیم .برای اینکه حلوا تمیز از قالب بیرون بیاد یکساعت داخل فریزر گذاشته و به راحتی از قالب جدا میکنیم و به دلخواه تزیین میکنیم .

حلوا بادام:

آرد سنگک ۱/۲پ
شکر۱/۲پ
آب۳/۴پ
بادام پودر شده ۱/۴پ
روغن جامد۱/۴پ سرخالی
گلاب۱/۴پ
زعفران دمکرده ۱ق س
دارچین اق چ

روش تهیه:

شکر،آب،گلاب و زعفران را مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید یکی دو قل که زد از روی حرارت برمیداریم و کنار میذاریم.آرد را الک کرده و روی حرارت بو میدهیم تا به رنگ قهوه ای روشن دربیاید،پودر بادام و دارچین را داخل آرد میریزیم.روغن رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم ،در آخر هم شربت را ریخته و مرتب هم زده تا شربت جذب آرد شود و حلوا یکدست شده و از ظرف جدا شود.این حلوا را هم میتوان با قالبهای شکلات شکل داد و تزیین کرد.

منبع:طرز تهیه حلوا بوتیکی

طرز تهیه حلوا بوتیکی

طرز تهیه حلوا بوتیکی

Post navigation