مواد لازم حلوا ی خوشمزه به روشی متفاوت

آرد گندم 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
روغن 1 پیمانه
گلاب نیم پیمانه
پودر هل 1/2 ق چ
پودر زعفران 1/2 ق چ

طرز تهیه حلوای خوشمزه

برای درست کردن حلوا ابتدا باید شهد حلوا را درست کنیم و برای این کار شکر را به همراه یک پیمانه آب روی حرارت قرار میدهیم تا شکر در اثر گرما آب شود.حلوای ساده

بعد از اینکه شکر را هم زدید و در آب حل شد در مرحله آخر گلاب ، پودر هل و زعفران را نیز اضافه کرده و مخلوط میکنیم و بعد از روی حرارت بر میداریم.تا عطر گلاب در اثر حرارت از بین نرود.

در مرحله بعد آرد را با یک صافی ریز 2 الی 3 بار الک میکنیم تا آرد سبک شود و هنگام پخت گوله گوله نشود.آرد الک شده را در یک تابه به همراه روغن میریزیم و با حرارت ملایم رو به بالا تفت میدهیم . آرد و روغن را کاملا مخلوط میکنیم تا یکدست شود.روی حرارت مدام مواد را هم میزنیم تا به رنگ دلخواه در بیاید و هر چقد بیشتر روی حرارت هم بزنیم حلوا تیره تر و قهوه ای تر میشود.

بعد از اینکه رنگ دلخواه حلوا را بدست آوردید شعله را خاموش کنید و آب و شکر مخلوط شده را در چند مرحله کم کم به حلوا اضافه کنید.دقت کنید هنگام اضافه کردن شهد باید حلوا را مدام و سریع هم بزنید تا شهد کاملا به خورد حلوا برود و در وسط تابه جمع شود.سپس تابه را مانند گهواره تکان دهید تا حلوا ها از دو طرف ضربه بخورند.

یعنی از دو طرف دسته های تابه را گرفته و مدام به چپ و راست تکان دهید. حلوای آماده شده را تا وقتی که داغ است در ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته ، خلال بادام ، پودر نارگیل تزیین و به طرح های دلخواه در بیاورید.

طرز تهیه حلوا ساده

نکات تکمیلی در مورد حلوای ساده

حلوای ساده جزو دسرهای ایرانی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
حلوای ساده را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 15 نفر مناسب میباشد .

منبع:طرز تهیه حلوا ساده

طرز تهیه حلوا ساده

طرز تهیه حلوا ساده

Post navigation