طرز تهیه ی کتلت سویا

کتلت سویا یکی از غذا های خوشمزه برای گیاهخوران است. این غذا یک وعده غذایی با بودجه کم و درست کردن آن بسیار آسان است. با ما همراه باشید.

مواد لازم :

2 فنجان / 400 گرم خمیر سویا

2 فنجان / 400 گرم برنج پخته شده

2 قاشق غذاخوری / 23 گرم روغن گیاهی

1 عدد پیاز ، خرد شده

2/1 قاشق غذاخوری / سس سویا 8 میلی لیتر

2/1 قاشق غذاخوری / نمک 3 گرم

سیر یا مریم گلی برای چاشنی

2/1 فنجان / 70 گرم پودر سوخاری

مراحل :

خمیر سویا
خمیر سویا
  1. خمیر سویا را آماده کنید. لوبیای سویا را حداقل 3 ساعت در آب خیس کنید. لوبیای خیس شده را به مدت 15 دقیقه در یک قابلمه بزرگ بپزید. آب را تخلیه کرده و لوبیا ها را در مخلوط کن خرد کنید. وقتی لوبیا پوره شود ، خمیر سویا آماده می شود. در طی فرایند مخلوط کردن می توانید کمی آب اضافه کنید.
مخلوط کردن مواد
مخلوط کردن مواد
  1. 2 فنجان / 400 گرم برنج پخته شده, 2 قاشق غذاخوری / 23 گرم روغن گیاهی, 1 عدد پیاز ، خرد شده, 2/1 قاشق غذاخوری / سس سویا 8 میلی لیتر, 2/1 قاشق غذاخوری / نمک 3 گرم و سیر یا مریم گلی برای چاشنی با هم مخلوط کنید.
تقسیم کردن
تقسیم کردن
  1. کتلت ها را شکل دهید. دقت کنید که به اندازه های مساوی درست کنید.
 آرد سوخاری
آرد سوخاری
  1. کتلت ها را داخل آرد سوخاری بغلتانید.

 

  1. کتلت ها را سرخ کنید. اگر می خواهید انها را در فر بپزید ، آنها در فر با دمای 350 درجه فارنهایت / 177 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به رنگ قهوه ای درآیند. در صورت سرخ کردن ، مراقب دست های خود باشید و وقتی هر طرف قهوه ای شد ، کتلت را بچرخانید. بهتر است روی حرارت کم سرخ کنید تا کتلت ها نسوزند.
 کتلت سویا
کتلت سویا
  1. کتلت ها را سرو کنید. می توانید آنها را با سس و سالاد سرو کنید و این غذا را در هر وعده ی غذایی از روز که می خواهید, مصرف کنید.

منبع : طرز تهیه ی کتلت سویا

طرز تهیه ی کتلت سویا

Post navigation