طرز تهیه ی کینوا با شیر نارگیل و میوه

کینوا Quinoa گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی ‌اش کاشته می‌شود. طرز تهیه ی کینوا تقریبا مشابه برنج است. کینوا یکی از قدیمی ترین خوراکی هایی کشور پرو می باشد. این گیاه منبعی غنی از پروتئین است که به ‌تازگی طرفداران خود را در سراسر جهان پیدا کرده است. شما نیز می توانید کینوا را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. پلو پز بهترین ابزار برای درست کردن کینوا می باشد. در دستور تهیه ی پایه کینوا تنها به کینوا و آب احتیاج دارید اما این خوراکی دستور های مختلفی دارد که پیشنهاد می کنم هر یک از آنها را امتحان کنید.

مواد لازم :

1 فنجان (170 گرم) کینوا

1و 4/3 فنجان (410 میلی لیتر) شیر نارگیل

میوه خرد شده دلخواه

دارچین

مراحل :

شستن کینوا

1. با آب سرد کینوا را آب بکشید. 1 فنجان (170 گرم ) کینوا را داخل صافی بریزید و روی آن آب سرد بریزید. آب کشی کینوا قبل از پخت آن بسیار مهم است.

شیر نارگیل

2. کینوا، 1و 4/3 فنجان (410 میلی لیتر) شیر نارگیل,

میوه خرد شده دلخواه و دارچین را داخل پلو پز بریزید.

برای این کار باید از میوه ی خشک استفاده کنید.

پلوپز

3. در پلو پز را ببندید و آن را روشن کنید. اگر پلو پز شما گزینه های برنج سفید یا قهوه ای دارد, گزینه ی برنج سفید را انتخاب کنید. صبر کنید تا برنج آماده شود.

معمولا برای پخت کینوا حدود 15 دقیقه زمان لازم است.

4. قبل از صرف کینوا به مدت 3 الی 5 دقیقه صبر کنید ( پلوپز را از برق بکشید و در آن را باز نکنید. بعد از این مدت 2 حبه سیر را از کینوا خارج کنید.

کینوا با شیر نارگیل و میوه

5. کینوا را سرو کنید. شما می توانید کینوا را گرم سرو کنید یا آن را در یخچال قرار دهید و با سالاد سرو کنید.

می توانید کینوا را داخل ظرف درب دار قرار دهید و آن را به مدت 5 روز نگهداری کنید.

اگر می خواهید کینوا را در فریزر نگهداری کنید می توانید آن را تا 2 ماه نگهداری کنید. برای یخ زدایی کینوا آن را شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید.

منبع : طرز تهیه ی کینوا با شیر نارگیل و میوه

طرز تهیه ی کینوا با شیر نارگیل و میوه

Post navigation