شرکت رویکو عامل فروش انواع  لوازم آرایشی و بهداشتی، طبی و ورزشی مانند لوازم باله از جمله کفش باله و لباس باله در تهران می باشد. در مقاله زیر به توضیح انواع محصولات باله می پردازیم.

 

لباس باله

لباس رقص باله یک لباس تخصصی بوده و باید بتواند حرکات بدن و مفهوم کلی رقص را به خوبی انعکاس کند. لباس باله نباید موجب آسیب رساندن به بالرین شود به همین دلیل در طراحی این لباس باید دقت زیادی کرد. این دقت باید بیشتر در اطراف کمر باشد و اگر لباس گشاد و نا مناسب باشد، ممکن است هنگام رقص بیفتد. به طور کلی لباس باله باید طوری طراحی شود که بالرین موقع رقص، بتواند آزادنه حرکت کند و حرکات تاثیر گذاری انجام دهد. بعضی از لباس های باله، چند لایه دامن دارند و هنگام رقص حسی از سبکی و پرواز را به بیننده القا می کنند.

سال هاست که لباس رقص باله بینندگان را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. در اوایل دهه 1700، بالرین فرانسوی به نام ماری کامارگو اولین بالرینی بود که دامن باله خود را کوتاه کرد تا بتواند آزاد تر و بهتر برقصد. در حدود صد سال بعد، رقصنده ایی به نام ماریا تاگلیونی که مشهورترین رقصنده آن زمان بود، اولین مدل از لباس باله را طراحی کرد. لباس او به گونه ایی طراحی شده بود که هنگام رقص مچ پاهایش را نشان می داد و به این ترتیب هنگام رقص او می توانست جزئیات رقص خود را به خوبی نشان دهد.

کفش باله

کفش پوینت برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم در کشور ایتالیا ساخته شد. با توجه به این که رقص باله روی نوک پا انجام می شد، در ابتدا کفش های باله از جنس ساتن و خیلی تنگ دوخته می شد. جنس ساتن کفش موجب می شد که پای بالرین ها موقع رقص درد بگیرد. به این ترتیب طراحان کفش، شروع به ساختن کفش هایی از جنس چوب کردند و روی آن را با پارچه ساتن پوشاندند، به این ترتیب پای بالرین ها موقع رقص آسیب نمی دید.

از ویژگی های مهم کفش باله این است که تفاوتی بین پای چپ و پای راست وجود ندارد. کفش های باله معمولاً دوام زیادی ندارند زیرا در هنگام آموزش ساعت ها از آن ها استفاده می شود به همین دلیل کفش ها به مرور دچار ساییدگی می شوند.

معمولاً کفش های باله در سه نوع تولید می شوند. نوع اول کفشی نرم است و معمولاً از جنس چرم ساخته می شود، این کفش در رقص های باله مقدماتی و حرکت های ساده تر باله استفاده می شود. این کفش قابلیت ایستادن روی نوک انگشتان پا را ندارد و نمی توان با آن رقصید. نوع دوم کفش باله که در رقص های پیشرفته تر پوشیده می شود، از جنس چوب بوده و با پارچه ساتن پوشیده می شود مانند کفش های پوینت که در مورد آنها شرح داده شد. این کفش ها از پلاستیک نیز ساخته می شود و کفش به وسیله یک روبان روی مچ پا محکم بسته می شود. برای این که به پا آسیب نرسد، موقع رقص روی نوک پا، بالرین باید حتماً این نوع کفش را به پا کند. کفش های دیگر باله، بیشتر جنبه تزئینی دارند که پاشنه کمی داشته و برای رقص مناسب نیستند.

با توجه به آسیبی که به پای بالرین ها می رسید، فردی به نام نیمن شروع به طراحی کفش های سه بعدی برای رقص باله کرد. این کفش ها دارای دو قسمت است که بخش جلویی کفش از انگشت های پای بالرین محافظت می کند و بخش دیگر محکم است و کف پا را پوشش می دهد. این بخش به اندازه کافی سخت و محک است و قوس پا را در حین استفاده از کفش نگه می دارد. بخش بیرونی کفش با پارچه ایی که معمولاً ساتن است، پوشیده می شود. برای خرید کفش باله دخترانه یا پسرانه با رویکو تماس بگیرید.

 

فروش لوازم رقص باله

Post navigation