ترانسمیتر فشار از مهمترین تجهیزات سیستم اتوماسیون صنعتی بوده و یکی از تجهیزات پرکاربرد ابزار دقیق محسوب می شود و برای کنترل فرآیندهای صنعتی از جمله اندازه گیری فشار گاز یا مایع مورد استفاده قرار می گیرد. ترانسمیترها باید روی لوله ها و مخازن و در نقاط اندازه گیری، نصب شوند تا بتوانند به طور دقیق فشار گاز و مایعات را اندازه گیری کنند. به طور کلی می توان گفت ترانسمیترها از سه قسمت تقویت کننده، مبدل و سنسور تشکیل شده اند. ترانسمیتر فشار برای کنترل فشار و نشان دادن مقدار فشار استفاده می شود و علاوه بر این می تواند سطح مایعات در مخزن را نیز نشان دهد.

ترانسمیترهای فشار می توانند در شرایط مختلف، تغییرات فشار را اندازه گیری کنند و سپس آن تغییرات را به صورت یک عدد دیجیتالی گذارش می دهند. بعضی از ترانسمیترهای فشار، به مواد پیزوالکتریک وابسته هستند و می توانند نیروی مکانیکی را تشخیص بدهند. این ترانسمیترها این قابلیت را دارند که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل نمایند.

تراتسمیتر فشار به سه نوع قلمی، دیافراگمی و اختلاف فشار DP تقسیم می شود.

در این مقاله بعضی از معروف ترین انواع ترانسمیتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترانسمیتر فشار ویکا

ویکا یک شرکت آلمانی بوده و در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق مشغول به کار است. تولیدات و محصولات شرکت ویکا درکشورهای آلمان و لهستان به بازار وارد می شود. شرکت ویکا در بیش از 40 کشور در دنیا نمایندگی فروش دارد و به همین دلیل می توان گفت یکی از بهترین برندها در زمینه تولید ترانسمیتر است. شرکت ویکا یکی از معروف ترین سازندگان ابزارار دقیق و تجهیزات کنترل پروسه است. این شرکت علاوه بر ترانسمیتر فشار، ابزراهایی مانند ابزار اندازه گیری دما، فشار، نیرو و سطح تولید می کند. برای بررسی میزان فشار در نقاط مختلف سیکل در صنعت های مختلف از ترانسمیتر فشار ویکا استفاده می شود.

پرشر ترانسمیتر ویکا، در مدل های مختلفی تولید و طراحی می شود. برای مثال یکی از پرمصرف ترین انواع ترانسمیتر فشار ویکا، ترانسمیتر فشار S10 است و یکی از پرفروش ترین انواع ترانسمیتر محسوب می شود. ترانسمیتر فشار ویکا به شما این امکان را می دهد، که کنترل بیشتری روی تجهیزات و دستگاه های خود داشته باشید و همچنین بتوانید به خوبی از آنها محافظت کنید. با استفاده از این ترانسمیتر، هزینه های شما کاهش پیدا کرده و می توانید پروسه های مختلف صنعتی را مورد بررسی قرار دهید. با ترانسمیتر فشار ویکا می توانید عمل اندازه گیری فشار را به طور دقیق و بدون نقص انجام دهید. یکی دیگر از محصولات پرفروش ویکا که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود، پرشر گیج ویکا است.

ترانسمیتر فشار ویکا، یکی از بهترین انواع ترانسمیتر در بازار ایران است. این ترانسمیتر از نوع دیافراگمی است و در صنایع دارویی و غذایی کاربرد بسیار خوبی دارد. این ترانسمیتر می تواند به  اندازه گیری فشار در سیستم های پنوماتیک، هیدرولیک، تست تجهیزات، کنترل پمپ و کمپرسور و اندازه گیری در صنایع غذایی بپردازد.

ترانسمیتر فشار ویکا، به عنوان اولین عنصر حسگر از یک فشار سنج استفاده می کند. این فشار سنج، فشار را به طور دقیق اندازه گیری کرده و بسیار مطمئن است. در اکثر ترانسمیترهای فشار ویکا، از سه نوع حسگر استفاده می شود. این سنسورها عبارتند از: سنسور پیزو مقاومتی، فیلم نازک و سرامیک.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر یکی از دقیق ترین ابزارهای سنجش و ساخت کشور سوئیس است. کمپانی اندرس هاوزر یکی از بهترین کمپانی ها در زمینه تولید و عرضه ابزار دقیق است و بهترین نوع ابزار دقیق را به بازار دنیا وارد می کند. این شرکت در ایران نمایندگی های فروش متعددی دارد و کلیه محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در طراحی و ساخت این ترانسمیتر استفاده شده است.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر، یک سیستم فشار دیفرانسیل الکترونیکی دارد و به وسیله دو سنسور فلزی و یک فرستنده الکترونیکی فشار، حجم و جرم مایعات را در مخزن های تحت فشار و ستون ها و اپراتورهای تقطیر اندازه گیری می کند. سنسوری که مخصوص فشار بالا است، فشار هیدرواستاتیکی را اندازه گیری کرده و سنسور فشار پایین، فشار سر را اندازه می گیرد. ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر نیز دارای یک سیستم dp الکترونیکی است و این سیستم توانسته مشکلات مربوط به فشار دیفرانسیل های قدیمی را از بین ببرد. از مهمترین مزیت های ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر این است که کیفیت بسیار دقیقی در اندازه گیری فشار دارد.

کمپانی اندرس هاوزر انواع مختلفی از این ترانسمیتر را به بازار عرضه می کند. هر کدام از این ترانسمیترهای فشار ویژگی خاصی داشته و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر مدل PMP71 برای اندازه گیری فشارهایی تا 700 بار استفاده می شود و مدل 71 این ترانسمیتر برای سنجش فشارهای متوسط و پایین مورد استفاده قرار می گیرد.  تمام این ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر، نمایشگرهای عقربه ایی و دیجیتالی دارند و میزان فشار را به طور دقیق نشان می دهند. دیافراگمی که در این تراتسمیترها استفاده می شود انواع مختلفی دارد و ممکن است از جنس فلز، کامپوزیت و یا فلز باشد و با توجه به محدوده فشار دستگاه جنس آن تعیین می شود. برای ساخت بدنه  ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر از آلیاژهای فولادی و چدنی استفاده می شود زیرا این مواد در برابر سائیدگی و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند.

به طور کلی می توان گفت ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر، مشکلات مکانیسم های قدیمی را ندارند و راحت تر در دسترس قرار می گیرند. این ترانسمیتر به خاطر طراحی جدیدی که دارد، مشکلات ایمنی کمتری به همراه دارد. نصب این دستگاه بسیار راحت بوده و هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار پایین است. این ترانسمیتر فشار در مدت زمان طولانی بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت و می توان به مدت طولانی از آن استفاده کرد. ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر، نمایگر دیجیتال دارد و از آلمینیوم ساخته شده و همچنین دارای سنسورهای سرامیکی و فلزی می باشد.

فروش محصولات ویکا و اندرس هاوزر

Post navigation