زالو درمانی با تأثیر خوبی همراه است اما در برخی از موارد هم می تواند برای بدن مضر باشد. معمولا در اکثر موارد زالو می تواند نقشی درمان گر داشته باشد اما در افرادی هم حساسیت هایی در بدن آنها وجود دارد. این حساسیت ها نشان دهنده مضر بودن این نوع درمان برای بدن آنها می باشد. بنابراین برای آشنایی با عوارض خطرناک و مهم زالو درمانی در این مطلب با ما همراه باشید.

زالو درمانی

در صورتی که پس از قرار دادن زالو از محل مورد نظر خونریزی بسیار زیادی رخ دهد ، این خونریزی می تواند موجب دفع خون اصلی از بدن شما بشود. بنابراین برای جلوگیری از کم خون شدن به دلیل حساس بودن بدن شما بهتر است که از زالودرمانی استفاده نکنید و روش هایی جایگزین را برای درمان استفاده نمایید. افرادی که بیماری خون مبتلا هستند همانند افراد مبتلا به هموفیلی این موضوع اهمیت دارد که پیش از هر نوع درمانی مشکل خود را به پزشک خود اطلاع دهید.

برخی از افراد ممکن است که نسبت حضور چنین جانوری بر روی پوست خود احساسی از چندش داشته باشند ، این افراد هم نمی توانند از روش درمانی مذکور استفاده کنند. اگر بسیار دوست دارید که از روش های سنتی برای بهبود بیماری خود بهره ببرند بهتر است که از روش حجامت نیز بهره ببرید. این روش هم می تواند همچون سایر روش ها مثل زالودرمانی برای تغییر در شرایط خونی بدن شما مفید واقع شود.

مضرات زالو درمانی
مضرات زالو درمانی
  • اگر تعداد زالوها در موضع زیاد باشند، محل گزش خونریزی زیادی خواهد داشت. بدین ترتیب خون زیادی از بدن بیمار خارج شده و ممکن است وی دچار کم خونی شود.
  • حساسیت داشتن به زالو و بزاق آن که بسیار نادر است.
  • اگر شخصی مشکل انعقاد خون دارد بهتر است از روش زالو درمانی استفاده نکند.
  • زالو درمانی جزء روش های درمانی کم عارضه و کم خطر می باشد. البته برای حفظ سلامت و پیشگیری از خطرات احتمالی بایستی به یک متخصص آشنا به این روش درمانی مراجعه کرد.
  • اغلب جای گزش زالو عفونت نمی کند.
  • گزش زالو عفونت ندارد زیرا بزاق زالو حاوی آنزیم های آنتی باکتریال است. در موارد بسیار نادری عفونت دیده شده لذا بهتر است پس از زالو انداختن از یک دوره آنتی بیوتیک استفاده شود.
  • در دوران قاعدگی نیز از این شیوه درمانی استفاده نشود.

منبع : مضرات زالو درمانی

منبع : مضرات زالو درمانی

مضرات زالو درمانی

Post navigation