آبشار بولا کجاست؟

بولا (اوبن) نام آبشاری در استان مازندران، در منطقه حفاظت شده‌ای به همین نام است. این منطقه در نزدیکی پارک ملی کیاسر و پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه قرار دارد. برای دیدن آبشار بولا راهی جاده فیروزکوه شوید و سپس مسیر روستای پل سفید و سنگده را پیش بگیرید. تابلوها راهنمای شما برای رسیدن به این آبشار هستند.
آبشار بولا چرا خاص است؟

آبشار بولا، آبشاری تماشایی، در میان درختان سر به فلک کشیده است. منطقه بولا، علاوه بر طبیعت کوهستانی، ییلاقی و سرسبزش، گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی در دل خود دارد. برای دیدن این همه زیبایی لازم نیست راه دوری بروید.

در آبشار بولا چه‌ می‌بینیم؟

معرفی آبشار بولا
معرفی آبشار بولا

از میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده می‌گذرید. با تنفس هوای معتدل و سکوت و آرامش این جنگل همه دغدغه‌های شهری را به فراموشی می‌سپارید. بعد از اینکه مسیری نسبتا شیب‌دار ولی رویایی را پشت سر گذاشتید، شنیدن صدای آبشار نوید رسیدن به مقصد را می‌دهد. آبشار بولا عریض و تمام خزه است؛ همان چیزی که این آبشار را منحصربه‌فرد کرده. در مسیر و اطراف این آبشار تماشای گونه‌های مختلف درختی راش، ممرز، بلند مازو، توسکا، گلابی، گیلاس وحشی و آلوچه تجربه فراموش‌نشدنی است. اگر خوش شانس باشید، خرس قهوه‌ای، سمندر، سمور کبک و غیره را می‌توانید در اطراف این آبشار ببینید.

کی به آبشار بولا برویم؟

هر فصل که به این منطقه پا بگذارید تماشایی است. آبشار بولا در فصل بهار، به اوج زیبایی‌اش می‌رسد. پاییزهای رنگارنگ این منطقه فراموش‌نشدنی و تابستان‌های خنک آن مقصدی بکر برای فرار از گرما است.

در سفر به آبشار بولا چه چیزهایی با خود ببریم؟

کفش مناسب و یکدست لباس اضافه ضروری‌ترین لوازم برای این سفر است؛ در این سفر قرار است از میان شیب‌هایی بگذرید که شاید در اثر ریزش باران لیز شده باشند. پس حتما کفش طبیعت‌گردی بپوشید. فراموش نکنید به جنگلی پا می‌گذارید که در اغلب روزهای سال بر اثر ریزش باران مرطوب می‌شود. یکدست لباس اضافه به همراه دیگر لوازم ضروری در کوله‌تان، باعث می‌شود با خیال راحت راهی سفر شوید.

یادمان باشد آبشار بولا جزو معدود آبشارهایی است که هنوز پر آب است. مراقب این گوشه از طبیعت زیبای کشورمان باشیم. حتما کیسه زباله به همراه داشته باشیم و چیزی جز خاطرات خوش به جا نگذاریم.

منبع:معرفی آبشار بولا

معرفی آبشار بولا

معرفی آبشار بولا

Post navigation