برقرار كردن اتصال بي سيم به پرینتر

 

اتصال بی سیم به پرینتر می تواند بسیار مفید باشد. اکثر پرینتر های جدید می توانند بدون اتصال سیمی به شبکه اینترنت متصل شوند. با این کار می توانید از طریق کامپیوتر هایی که به یک شبکه ی اینترنت متصل هستند, پرینت بگیرید. هم چنین می توانید از طریق دستگاه اندروید یا آیفونی که به یک شبکه متصل هستند, پرینت بگیرید اما این کار نیاز به تنظیمات ساده ای دارد که باید آن را انجام دهید.

 

مراحل :

پرینتر
پرینتر
  1. پرینتر را در محدوده ی دسترسی روتر قرار دهید. اکثر پرینتر ها دارای قابلیت Wi-Fi هستند، و به شما این امکان را می دهند تا بدون اتصال سیمی به رایانه ها متصل شوید و پرینت بگیرید.
روشن کردن پرینتر
روشن کردن پرینتر
  1. پرینتر را روشن کنید. شما باید ابتدا اتصال بی سیم را از پرینتر شروع کنید.
اتصال پرینتر به وایفای
اتصال پرینتر به وایفای
  1. پرینتر را به شبکه متصل کنید. پروسه ی انجام این کار در هر پرینتر متفاوت است. باید نام و رمز عبور Wi-Fi را بدانید.

در اکثر پرینتر ها شما می توانید از طریق منوی آن به شبکه ی بی سیم متصل شوید. برای جزئیات بیشتر راهنمای مخصوص پرینتر خود را مطالعه کنید. اگر نتوانستید راهنمای پرینتر خود را پیدا کنید می توانید نسخه ی PDF آن را از سایت تولید کننده پرینتر دانلود کنید.

اگر پرینتر و روتر شما از اتصال WPS پشتیبانی می کنند, به راحتی می توانید دکمه ی WPS پرینتر را فشار دهید؛ سپس دکمه یWPS روتر را دو دقیقه فشار دهید و نگه دارید. اتصال به صورت خودکار برقرار می شود.

اضافه کردن پرینتر به کامپیوتر
اضافه کردن پرینتر به کامپیوتر
  1. پرینتر را به ویندوز کامپیوتر خود اضافه کنید. بعد از اتصال پرینتر به شبکه باید پرینتر را به کامپیوتر اضافه کنید تا بتوانید پرینت بگیرید. برای این کار از منوی Start قسمت Control Panel را باز کنید.

گزینه ی  “View devices and printers” یا  “Devices and Printers.” را انتخاب کنید و از بالای پنجره روی گزینه ی  “Add a printer” کلیک کنید. پرینتر خود را از لیست انتخاب کنید. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد.

در صورت لزوم درایور لازم را نصب کنید. ویندوز به صورت خودکار درایور های مربوط به اکثر پرینتر ها را نصب خواهد کرد.

اضافه کردن پرینتر به مکینتاش
اضافه کردن پرینتر به مکینتاش
  1. پرینتر را به سیستم مکینتاش اضافه کنید. بعد از اتصال پرینتر به شبکه باید پرینتر را به کامپیوتر اضافه کنید تا بتوانید پرینت بگیرید. برای این کار :

روی منوی Apple کلیک کنید و گزینه ی “System Preferences.” را انتخاب کنید.

روی دکمه ی “Print & Scan” کلیک کنید.

از پایین لیست پرینتر ها رود دکمه ی “+” کلیک کنید.

از لیستی که مشاهده می کنید پرینتر خود را انتخاب کنید و برای نصب برنامه طبق مراحل مشخص شده پیش بروید.

نمایش پرینتر
نمایش پرینتر
  1. هنگامی که پرینتر به سیستم عامل شما متصل شد, می توانید آن را از برنامه ای که پرینت می گیرد انتخاب کنید. اکنون پرینتر جدید شما در منوی انتخاب “Printer” نمایش داده می شود.

اگر نام پرینتر را مشاهده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر و پرینتر به یک شبکه متصل هستند. گاهی اوقات با راه اندازی مجدد سیستم مشکل بر طرف می شود.

 

منبع : نحوه ي برقرار كردن اتصال بي سيم به پرینتر

نحوه ي برقرار كردن اتصال بي سيم به پرینتر

Post navigation