نحوه ی استفاده از ابزار Morph در Adobe Photoshop

نرم افزار Adobe Photoshop, یک ویرایشگر تصاویر گرافیکی است که برای سیستم عامل های ویندوز و OSX طراحی شده است.
این نرم افزار می تواند تصاویر گرافیکی را در چندین لایه ویرایش و ایجاد کند و از ماسک ها، ترکیب بندی آلفا و چندین مدل رنگ مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotone پشتیبانی می کند. نرم افزار فتوشاپ از فرمت های گرافیکی گسترده ای پشتیبانی می کند، اما فرمت های PSD و PSB مخصوص به خود را نیز دارد که از تمام ویژگی های اشاره شده پشتیبانی می کنند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه از ابزار Morph در Adobe Photoshop استفاده کنید. با ما همراه باشید.

مراحل :

فتوشاپ
فتوشاپ
  1. Adobe Photoshop را راه اندازی کنید. برای انجام این کار روی آیکون آن در صفحه ی دسکتاپ دوبار کلیک کنید یا آن را از لیست برنامه های نصب شده در قسمت applications باز کنید.
باز کردن عکس
باز کردن عکس
  1. فایل عکس را باز کنید. روی دکمه “File” در گوشه ی سمت چپ پنجره کلیک کنید و از منویی که مشاهده می کنید گزینه ی “Open” را انتخاب کنید.

از پنجره اکسپلورر استفاده کنید و به محلی در کامپیوتر که عکس مورد نظر شما در آنجا ذخیره شده است, بروید. هنگامی که عکس مورد نظر خود را انتخاب کردید روی “Open” کلیک کنید.

ابزار Liquify
ابزار Liquify
  1. ابزار Liquify را انتخاب کنید. روی “Filter” در نوار منو بالای صفحه کلیک کنید و “Liquify” را از منویی که مشاهده می کنید, انتخاب کنید.
 ویژگی morph
ویژگی morph
  1. روی قسمت هایی از عکس که می خواهید از ویژگی morph استفاده کنید چپ کلیک کنید. شما همچنین می توانید مکان نما ماوس را در سراسر تصویر بکشید تا قسمت هایی از عکس که مکان نما از آن عبور می کند، ویژگی morph در آنجا اعمال شود.
اندازه مکان نما
اندازه مکان نما
  1. اندازه مکان نما ماوس را تنظیم کنید. شما می توانید با فشار دادن دکمه ی ( [ ) سایز مکان نما را افزایش و با فشار دادن دکمه ی ( ] ) سایز مکان نما را کاهش دهید.
گزینه OK
گزینه OK
  1. ابزار Liquify را ببندید. برای این کار از گوشه ی سمت چپ پنجره روی گزینه ی “OK” کلیک کنید.
ذخیره کردن
ذخیره کردن
  1. تغییرات را ذخیره کنید. دوباره روی دکمه ی “File” کلیک کنید، اما این بار، از منویی که مشاهده می کنید گزینه ی “Save” را انتخاب کنید. با این کار تغییرات مورد نظر شما ذخیره خواهد شد.

منبع : نحوه ی استفاده از ابزار Morph در Adobe Photoshop

نحوه ی استفاده از ابزار Morph در Adobe Photoshop

Post navigation