نحوه ی استفاده از Curvature Pen در فتوشاپ

نرم افزار Adobe Photoshop, یک ویرایشگر تصاویر گرافیکی است که برای سیستم عامل های ویندوز و OSX طراحی شده است.
این نرم افزار می تواند تصاویر گرافیکی را در چندین لایه ویرایش و ایجاد کند و از ماسک ها، ترکیب بندی آلفا و چندین مدل رنگ مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotone پشتیبانی می کند. نرم افزار فتوشاپ از فرمت های گرافیکی گسترده ای پشتیبانی می کند، اما فرمت های PSD و PSB مخصوص به خود را نیز دارد که از تمام ویژگی های اشاره شده پشتیبانی می کنند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه از قلم فتوشاپ استفاده کنید.

مراحل :

آیکون pen
آیکون pen
  1. از نوار ابزار روی آیکون pen کلیک کنید. یک لیست از قلم های موجود ظاهر خواهد شد.

قلم curvature یک ابزار جدید است که به شما کمک می کند تا به راحتی خطوط و شکل های منحنی ایجاد کنید. شما باید از Photoshop CC 2018 یا نسخه های بعد از آن استفاده تا به این ابزار دسترسی داشته باشید.

ابزار Pen Curvature
ابزار Pen Curvature
  1. ابزار Pen Curvature را انتخاب کنید. اگر این گزینه را مشاهده نمی کنید و از آخرین نسخه فتوشاپ استفاده می کنید، Essentials را به عنوان فضای کاری خود از گوشه سمت راست صفحه ی فتوشاپ انتخاب کنید.
نقطه ی anchor
  1. روی اولین نقطه در خط کلیک کنید. با این کار یک نقطه ی anchor در خط نمایش داده می شود. این نقطه را بکشید.
انتخاب نقطه بعدی
انتخاب نقطه بعدی
  1. روی نقطه ی بعدی در خط کلیک کنید. با این کار یک خط صاف بین دو نفطه ایجاد می شود. این خط به این دلیل صاف است زیرا برای ایجاد منحنی حداقل به سه نقطه ی anchor احتیاج دارید.
خط منحنی
خط منحنی
  1. روی نقطه ی بعدی در خط کلیک کنید. بعد از اینکه کلیک کردید, خواهید دید که خط منحنی می شود. برای مشخص کردن زاویه از دومین anchor استفاده کنید. نگران نباشید می توانید این منحنی را تغییر شکل دهید.
دکمه  Backspace
دکمه Backspace
  1. هم چنان به کلیک کردن ادامه دهید تا به خط منحنی دلخواه خود برسید.

اگر روی نقطه ی دیگری به اشتباه کلیک کنید، می توانید مجددا روی آن کلیک کنید سپس دکمه ی ← Backspace یا Del را فشار دهید تا نقطه حذف شود.

ابزار curvature pen
ابزار curvature pen
  1. برای تغییر شکل منحنی روی نقطه ی anchor کلیک کنید و آن را بکشید. تا زمانی که ابزار curvature pen انتخاب شده باشد، می توانید بر روی هر نقطه ای که می خواهید کلیک کنید و آنها را در هر جهت بچرخانید و زاویه و شکل منحنی را تنظیم کنید.

شما می توانید با قرار دادن نقاط anchor  اضافی در خط، و کلیک کردن و کشیدن آنها به مکان مورد نظر، منحنی را به دلخواه تنظیم کنید.

 دکمه ی Esc
دکمه ی Esc
  1. هنگامی که خط به دلخواه شما طراحی شد دکمه ی Esc را فشار دهید. با این کار خط منحنی ثابت می شود.

اگر می خواهید یک شکل کامل داشته باشید روی اولین نقطه کلیک کنید.

منبع : نحوه ی استفاده از Curvature Pen در فتوشاپ

نحوه ی استفاده از Curvature Pen در فتوشاپ

Post navigation