نحوه ی برش عکس در فتوشاپ برای چاپ

 

نرم افزار Adobe Photoshop, یک ویرایشگر تصاویر گرافیکی است که برای سیستم عامل های ویندوز و OSX طراحی شده است.
این نرم افزار می تواند تصاویر گرافیکی را در چندین لایه ویرایش و ایجاد کند و از ماسک ها، ترکیب بندی آلفا و چندین مدل رنگ مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotone پشتیبانی می کند. نرم افزار فتوشاپ از فرمت های گرافیکی گسترده ای پشتیبانی می کند، اما فرمت های PSD و PSB مخصوص به خود را نیز دارد که از تمام ویژگی های اشاره شده پشتیبانی می کنند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه عکس را در فتوشاپ برای چاپ آماده کنید.

مراحل :

ابزار crop
ابزار crop
  1. در صورت لزوم عکس را برش دهید. در نوار ابزار سمت چپ, ابزار مربعی شکل برش را انتخاب کنید. این آیکون به شکل یک مربع است که یک خط از وسط آن رد شده است. روی این گزینه کلیک کنید و قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و بخش های اضافی آن را حذف کنید. کادر برش را تنظیم کنید. برای این کار می توانید چهار گوشه ی عکس را جا به جا کنید. هنگامی که عکس به دلخواه شما شد دکمه ی ENTER را فشار دهید. از برش دادن بخش های مهم عکس خود داری کنید.
گزینه Save
گزینه Save
  1. بعد از اعمال تغییرات لازم, بهتر است عکس را با فرمت .PNG یا .JPEG در پوشه ای با نام “art” ذخیره کنید. بعد از کلیک کردن روی گزینه های File > Save As به پوشه ی Art بروید. به دنبال منوی کشویی فرمت فایل باشید و آن را به .PNG یا .JPEG تغییر دهید. عکس خود را با نام اصلی و یک پسوند ذخیره کنید تا به راحتی بتوانید تشخیص دهید که چه عکسی است. به عنوان مثال عکس شما DSC_001.JPG or DSC_001.CRW (Canon RAW) یا DSC_001.NEF (Nikon RAW) نام دارد و بعد از ویرایش نام آن به شکل DSC_001_PrintEdit.JPG یا DSC_001_PrintEdit.PNG ذخیره می شود. اگر همان پوشه ای را انتخاب کردید که فایل قبلی نیز در آن وجود داشت اطمینان حاصل کنید که فایل جدید روی فایل اصلی ذخیره نشود. اکنون می توانید دکمه ی “Save.” را فشار دهید.

منبع : نحوه ی برش عکس در فتوشاپ برای چاپ

نحوه ی برش عکس در فتوشاپ برای چاپ

Post navigation