نحوه ی تنظیم ستون ها در indesign

 

نرم افزار  InDesign بیشتر در صفحه آرایی، کارت ویزیت، طراحی جعبه و … به کار می رود و کار شما را بسیار راحت می کند. InDesign در صنعت چاپ و صفحه‌آرایی بکار می‌رود و به طور کلی برای گرد آوردن و کنار هم قراردادن متون, نگارش و ویرایش متون و عناصر نگاره ‌ای در قالب صفحات از آن استفاده می شود.ایندیزاین دارای قابلیت‌های بسیاری در حروف‌ نگاری و صفحه‌آرایی است که از آنها می‌توان تنظیم حروف، ایجاد سبک‌های حروف (typographic styles) ، ابزار تنظیم دقیق قرارگیری عناصر گرافیکی، قابیلت استخراج خودکار اطلاعات از فرمت‌های متنوع و تنظیم اندازه‌های ستون‌ها، کادرها و صفحه‌بندی را نامبرد. کار با این نرم افزار پیشرفته نیاز به کمی تمرین دارد که در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفید و کاربردی ای را در این موضوع به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل :

 Adobe InDesign
Adobe InDesign
  1. اگر نسخه ی اصلی Adobe InDesign را خریداری نکرده اید آن را خریداری و دانلود کنید. دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب InDesign روی کامپیوتر دنبال کنید و در صورت لزوم کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.
فضای کاری InDesign
فضای کاری InDesign
  1. خود را با فضای کاری InDesign و منابع در دسترس کاربر آشنا کنید.
آیکون Adobe InDesign
آیکون Adobe InDesign
  1. Adobe InDesign را باز کنید.
ایجاد سند جدید
ایجاد سند جدید
  1. با انتخاب File> Open از صفحه Control panel در بالای فضای کاری برنامه ، سند InDesign را که می خواهید در آن کار کنید, باز کنید.

اگر یک سند InDesign موجود برای کار در آن ندارید ، با انتخاب File> New> Document و مشخص کردن تنظیمات مربوط به سند خود ، یک سند جدید ایجاد کنید.

ایجاد جدول
ایجاد جدول
  1. اگر قبلاً جدولی ایجاد نکرده اید اکنون این کار را انجام دهید.

ابزار Type را از پالت Tools انتخاب کنید و روی محلی که می خواهید جدول خود را در آن قرار دهید, کلیک کنید.

Table> Insert Table را از Control panel انتخاب کنید. تعداد ردیف ها و ستون های مورد نظر خود را در جدول وارد کنید.

تعداد ردیف های عنوان و / ستون هایی را که می خواهید در جدول خود داشته باشید, وارد کنید. ردیف های عنوان ردیف هایی هستند که در بالای هر جدول یا ستون تکرار می شوند. اگر جدول شما چندین ستون دارد از آنها استفاده کنید.

روی OK کلیک کنید.

با استفاده از ابزار Type ، متن را در صفحه یا سطر وارد کنید. این کار را با کلیک بر روی سلولی که می خواهید متن را در آن وارد کنید, انجام دهید.

اگر می خواهید متن را در جدول قالب بندی کنید و اندازه قلم و فونت را تغییر دهید متن را انتخاب کنید سپس با استفاده از منوی کشویی در Control panel آن را تنظیم کنید.

گزینه Rows
گزینه Rows
  1. ستون های جدول را تغییر دهید تا اندازه متن نیز تغییر کند.

ستون (های) مورد نظر خود را برای تغییر اندازه انتخاب کنید سپس روی Table>Cell Options>Rows و Columns کلیک کنید. مقدار مناسب را برای مشخص کردن عرض ستون مورد نظر خود وارد کنید.

همچنین می توانید با استفاده از پنل Table ، عرض ستون را تغییر اندازه دهید ، از طریق منوی Window که در پنل Control قرار دارد می توانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید.

شما هم چنین می توانید عرض هر ستون را به صورت دستی تنظیم کنید برای این کار روی فلش های گوشه ی هر ستون کلیک کنید و آن را به چپ یا راست بکشید.

برای اینکه عرض ستون ها در جدول به یک اندازه باشد ، می توانید روی Table کلیک کنید و گزینه ی Distribute Rows Evenly یا Distribute Columns Evenly را انتخاب کنید.

منبع : نحوه ی تنظیم ستون ها در indesign

نحوه ی تنظیم ستون ها در indesign

Post navigation