نحوه ی حذف یک فایل دانلود شده در سیستم مکینتاش

هنگامی که یک فایل را دانلود می کنید, این فایل ها به فضا احتیاج دارند. زمانی که این فایل ها روی هم انباشته شوند حجم زیادی را اشغال می کنند و این مسئله باعث می شود در سیستم مشکل به وجود بیاید. پروسه ی پاک کردن این فایل ها در هر سیستمی متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه این کار را انجام دهید و از شر فایل های اضافی خلاص شوید.

مراحل :

پوشه Downloads

1. پوشه Downloads  را باز کنید. شما می توانید از قسمت Dock  هم چنین از پنجره ی Finder به این قسمت برسید. اکثر برنامه ها فایل های دانلود شده ی خود را در پوشه ی Downloads قرار می دهند. برخی برنامه ها هنگام نصب پوشه ای را برای فایل های دانلود شده ی خود ایجاد می کنند. اگر نمی دانید این پوشه کجاست می توانید به قسمت تنظیمات برنامه بروید و این پوشه را پیدا کنید.  

انتخاب فایل

2. در پوشه ی Downloads بگردید و فایلی که می خواهید حذف کنید را پیدا کنید.

گزینه ی Disk Image

3. جستجوی خود را محدود به فایل های تصویر دیسک کنید. برنامه های سیستم مکینتاش به عنوان فایل های DMG ذخیره می شوند. هنگامی که یک برنامه را نصب می کنید فایل های DMG در پوشه ی دانلود ها باقی می مانند.

در نوار جستجوی سمت راست صفحه, عبارت disk image را تایپ کنید و از قسمت “Kinds” گزینه ی “Disk Image” را انتخاب کنید. با این کار فایل ها محدود به DMG می شوند و شما می توانید سریعا آنها را پاک کنید.

download manager

4. download manager مرورگر خود را باز کنید. اگر اخیرا فایل را دانلود کرده باشید احتمالا در download manager مرورگر شما لیست شده است. با این کار می توانید مستقیما به فایل خود دسترسی پیدا کنید.

Chrome – دکمه های Control + J را فشار دهید. برای فایلی که می خواهید آن را حذف کنید روی لینک “Show in folder” کلیک کنید.

Firefox – در قسمت Downloads دکمه های Control + J را فشار دهید. روی دکمه ی Folder کلیک کنید تا پوشه ی دانلود ها برای شما باز شود.

Safari  –  روی منوی “Window” کلیک کنید و گزینه ی “Downloads” را انتخاب کنید. روی آیکون ذره بین کنار فایلی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.

Trash

5. فایل مورد نظر را به Trash بکشید. هم چنین می توانید فایل را انتخاب کنید و دکمه ی Delete را فشار دهید. هم چنین می توانید روی فایل راست کلیک کنید و گزینه ی “Delete” را انتخاب کنید. اگر فایل قابل حذف نیست احتمالا توسط برنامه ی دیگری در حال استفاده می باشد. این اتفاق معمولا رخ می دهد برای رفع این مشکل همه ی برنامه ها را ببندید و مجددا تلاش کنید.

منبع : نحوه ی حذف یک فایل دانلود شده در سیستم مکینتاش

نحوه ی حذف یک فایل دانلود شده در سیستم مکینتاش

Post navigation