نحوه ی خارج سازی صفحات فایل PDF و ایجاد یک فایل PDF جدید از طریق Acrobat Professional

فایل های PDF برای حفظ فرمت اصلی یک سند بسیار عالی هستند، اما گاهی اوقات ممکن است اطلاعات همه ی فایل برای گزارش شما زیاد باشد و شما فقط به چند صفحه از فایل برای گزارش خود احتیاج داشته باشید. شاید تنها نیمی از صفحه های فایل مورد علاقه شما باشد، بنابراین بهترین کار این است که آنها به عنوان یک فایل جداگانه ذخیره کنید. با استفاده از این روش شما به راحتی می توانید حجم اطلاعات یک فایل را کنار بگذارید و اطلاعات مورد نظر خود را از آن استخراج کنید. در این مقاله قصد داریم یک آموزش گام به گام و جامع را در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه ی آن انجام این کار برای شما بسیار ساده شود. با ما همراه باشید.

مراحل :

Adobe Acrobat Professional
  1. Adobe Acrobat Professional را راه اندازی کنید. سندی که می خواهید صفحات آن را جدا سازید, باز کنید.
زبانه ی Pages
  1. از سمت چپ پنجره ی Acrobat document روی زبانه ی Pages کلیک کنید.

زبانه ی Pages نمایش داده خواهد شد و یک عکس خیلی کوچک از سند ها را مشاهده خواهید کرد.

تنظیم صفحات
  1. صفحات خود را تنظیم کنید. در زبانه ی Pages ، تصاویر کوچک صفحاتی را که می خواهید خارج کنید، بکشید تا به صورت پیوسته نمایش داده شوند.

به عنوان مثال، برای خارج کردن صفحات اول و سوم یک سند، تصویر کوچک صفحه سوم را به سمت بالا بکشید تا نوار آبی بالای تصویر دوم صفحه نمایش داده شود. نوار آبی نشان دهنده موقعیت جدید صفحه می باشد.

تصویر صفحات اول و سوم را پشت سر هم قرار دهید. صفحه ای که تغییر داده اید در حال حاضر صفحه دوم سند شما می باشد.

گزینه ی Extract
  1. در منوی Document، روی آیکون Pages کلیک کنید، سپس گزینه ی Extract را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید بر روی هر یک از صفحات انتخاب شده راست کلیک کنید تا به همین منو برسید.
محدوده صفحه
محدوده صفحه
  1. محدوده صفحه را تنظیم کنید. اگر محدوده صفحه نمایش داده شده در دیالوگ باکس Extract Pages درست نیست، محدوده ی صحیح صفحاتی که می خواهید خارج کنید را وارد کنید.
تنظیمات
تنظیمات
  1. تنظیمات خود را اعمال کنید. برای پاک کردن صفحات خارج شده از سند اصلی پس از خارج سازی، گزینه “Delete Pages After Extracting” را انتخاب کنید.

برای ایجاد یک فایل جدید برای صفحه های خارج شده روی “Extract Pages As Separate Files” کلیک کنید. برای خارج سازی صفحات انتخاب شده در یک فایل جدید، این گزینه ها را علامت نزنید.

OK
OK
  1. روی OK کلیک کنید. Acrobat صفحات مشخص شده را به یک سند PDF جدید منتقل خواهد کرد.
ذخیره سند
ذخیره سند
  1. سند جدید را ذخیره کنید و ببندید. شما می توانید نام و مکان را تغییر دهید و سپس به سند اصلی بازگردید. Save را انتخاب کنید تا به طور خودکار به عنوان یک فایل PDF ذخیره شود یا Save As … ” را انتخاب کنید. از گزینه های مختلف PDF، PNG، JPEG، یک فرمت را انتخاب کنید تا فایل با آن فرمت ذخیره شود.
ذخیره سازی
ذخیره سازی
  1. فایل اصلی را پاک کنید. اگر تصمیم گرفتید صفحات خارج شده را از سند اصلی حذف نکنید و می خواهید فایل به ترتیب مشخص شده ذخیره شود, از منوی File روی Revert کلیک کنید. در غیر این صورت، PDF ویرایش شده خود را به طور معمول ذخیره کنید.

منبع : نحوه ی خارج سازی صفحات فایل PDF و ایجاد یک فایل PDF جدید از طریق Acrobat Professional

نحوه ی خارج سازی صفحات فایل PDF و ایجاد یک فایل PDF جدید از طریق Acrobat Professional

Post navigation