مشکلات جنسی انواع و اقسام گوناگونی دارد که در این اختلالات فرد دارای فانتزی های جنسی، تمایلات یا رفتار های جنسی غیر طبیعی و ناهنجار است. مشکلات جنسی به دلیل اینکه شامل موضوعات غیر انسانی، کودکان یا سایر افراد ناراضی می شود و در مواردی با تحقیر شدن فرد یا شریک جنسی اش همراه است، مشکلات و پیامدهای منفی متعددی برای فرد به لحاظ قانونی و اجتماعی، شریک جنسی اش و سایر اعضای جامعه به همراه دارد. لذا درمان انواع مشکلات جنسی در بهبود زندگی زوجین و امنیت بیشتر در سطح جامعه حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع اختلالات و مشکلات جنسی بپردازیم.

اختلالات جنسی

اختلالات جنسی چیست؟

اختلالات و مشکلات جنسی، شامل محرک ها یا اعمالی می شوند که متفاوت از رفتار های نرمال جنسی است، با این حال برای برخی از افراد جهت رسیدن به ارگاسم ضروری است. خیال پردازی یا تمایلات جنسی در افراد مبتلا بهاختلالات جنسی شامل مواردی مانند ابژه های غیر انسانی، کودکان یا افراد ناراضی به برقراری رابطه جنسی همچنین تحقیر و آزار خود یا شریک جنسی می شود، در واقع فرد مبتلا از لحاظ روانی برای رسیدن به ارگاسم به این موضوعات وابسته است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

اختلال آزار خواهی جنسی (مازوخیسم)

در اختلال آزار خواهی جنسی یا مازوخیسم، فرد از تحقیر شدن، کتک خوردن، بسته شدن به زنجیر یا هر نوع رنج و آزار دیگری حین رابطه جنسی لذت می برد. در واقع شکنجه ای که به او وارد می شود برایش جذابیت جنسی دارد و معمولا وارد روابطی می شود که خود نقش برده و دیگری نقش ارباب داشته باشند.

اختلال آزار گری جنسی (سادیسم)

سادیسم، نقطه مقابل مازوخیسم است یعنی فرد از وارد کردن آسیب به شریک جنسی اش به لذت جنسی می رسد. در واقع با خیال پردازی یا دیدن آسیب به دیگری ارضا می شود. اکثر مبتلایان به اختلال سادیسم، مردان هستند و این اختلال معمولا قبل از 18 سالگی بروز پیدا می کند.

اختلال اعتیاد جنسی

اعتیاد جنسی به احساس اجبار و تمایل پایان ناپذیر برای رفتارهای جنسی گفته می شود که پیامدهای منفی زیادی برای فرد به دنبال دارد، این افراد در محیط درسی، شغلی و همچنین روابط خود به دلیل اینکه کنترل کمی روی رفتار های جنسی خود مانند خود ارضایی، اعتیاد به پورنوگرافی، هرزه درایی تلفنی و …  دارند با مشکل مواجه می شوند.

اختلال بچه بازی (پدوفیلی)

اختلال بچه بازی (پدوفیلی)

مشکل جنسی بچه بازی یا پدوفیلی، یکی از اختلالات جنسی شایع در دنیای کنونی است. فرد مبتلا به این اختلال که معمولا 5 سال بزرگتر از قربانی است از برقراری رابطه جنسی با کودکان زیر 13 سال که هنوز به بلوغ نرسیده اند لذت می برد.

اختلال عورت نمایی یا نمایشگری

در اختلال عورت نمایی، فرد تمایل شدید و عود کننده ای برای نشان دادن اندام تناسلی خود به فردی غریبه دارد به گونه ای که از شوکه شدن فرد ناراضی لذت می برد و به ارگاسم می رسد.

اختلال حیوان ­خواهی (زوفیلیا)

یکی دیگر از مشکلات جنسی، حیوان­ خواهی یا زوفیلیا است که طی آن فرد به رابطه جنسی با حیوانات تمایل نشان می‌دهد. در حالت شدید اختلال زوفیلیا، ارضای جنسی ممکن است با حیوان آزاری نیز همراه باشد.

اختلال جنسی خود ارضایی

خود ارضایی، یکی از روش های جنسی است که هم در افراد مجرد و هم در میان افراد متاهل بسیار شایع است و در صورتی که به صورت مشغله ذهنی زیاد، عدم توانایی در کنترل خود ارضایی یا اخلال در عملکرد جنسی با پارتنر همراه باشد می تواند بسیار آسیب زننده باشد.

اختلال یادگار خواهی (فتیشیسم)

در اختلال جنسی یادگار خواهی یا فتیشیسم، یک شی مرکز جذابیت جنسی برای فرد است. اشتغال ذهنی این افراد با اشیایی نظیر کفش، جوراب، دستکش و … است که ارتباط نزدیکی با بدن دارند و از این طریق تمایلات جنسی خود را ارضا می کنند و به ارگاسم می رسند. در واقع برای رسیدن به ارضای جنسی به این شی وابسته هستند و آن را به برقراری رابطه جنسی با شریک خود ترجیح می دهند.

اختلالات جنسی خفته ­خواهی (سومنوفیلیا)

در اختلال خفته خواهی، فرد از مشاهده شخص خوابیده دچار تحریک می شود و در صدد نزدیکی با او بر می آید. در واقع این افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی با فردی که بیدار است ندارد و فقط در صورت مشاهده افراد در وضعیت خوابیده تحریک می شود.

اختلال جنسی مرده­ خواهی (نکروفیلیا)

نکروفیلیا یا مرده خواهی، نیز یکی از دیگر از رفتارهای نامتعارف و مشکلات جنسی  است که در آن فرد با مشاهده یا برقرای تماس جنسی با فرد مرده ارضا می‌شود. افراد مبتلا به اختلال نکروفیلیا معمولا در مکان هایی مشغول به کار می شوند که بتوانند با جنازه ها در تماس باشند.

منبع : انواع مشکلات و اختلالات جنسی که باید درمان شوند

منبع : انواع مشکلات و اختلالات جنسی که باید درمان شوند

انواع مشکلات و اختلالات جنسی که باید درمان شوند

Post navigation