تبلیغات بنری به استفاده از یک نمایشگر گرافیکی مستطیلی اشاره دارد که در بالا، پایین یا طرفین یک وب سایت یا دارایی رسانه آنلاین کشیده می شود. نوع افقی تبلیغات بنری، تابلوی امتیازات نامیده می شود، در حالی که بنرهای عمودی، آسمان خراش نامیده می شوند و در نوارهای کناری صفحه وب قرار می گیرند. طراحی تبلیغات بنری به جای متن مبتنی بر تصویر است و یک شکل محبوب از تبلیغات آنلاین است.

هدف از تبلیغات بنری، تبلیغ یک برند و/یا جذب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ کننده است.

تبلیغات بنری چگونه کار می کند

تبلیغات اینترنتی از یک شرط بندی نامشخص به عنوان پلتفرم اصلی برای بازاریابی اکثر شرکت ها تبدیل شده است. در ایالات متحده، رشد تبلیغات دیجیتال بر اساس درآمد سالانه دو رقمی ادامه دارد و گزارش درآمد سال 2020 به 138.9 میلیارد دلار رسیده است.

تبلیغات بنری که به آن تبلیغات نمایشی نیز می گویند، از تصاویر یا رسانه های ثابت یا متحرک تشکیل شده است و معمولاً در مناطق با دید بالا در وب سایت های پربازدید قرار می گیرد. تبلیغات بنری جذاب است زیرا می تواند به ایجاد آگاهی از نام تجاری، تولید سرنخ و هدف قرار دادن مجدد مخاطبان کمک کند (مانند این که به بازدیدکننده فرصت ثبت نام در خبرنامه یا آزمایش رایگان قبل از کلیک کردن را بدهد).

تبلیغات بنری عمدتاً مانند تبلیغات سنتی عمل می کند. با این حال، روشی که تبلیغ‌کننده از طریق آن به میزبان پرداخت می‌کند، می‌تواند تا حد زیادی با فروش فضای تبلیغاتی سنتی متفاوت باشد. به هاست برای تبلیغات بنری از طریق یکی از سه روش پرداخت می شود: هزینه به ازای نمایش (پرداخت برای هر بازدید کننده وب سایتی که تبلیغ را می بیند)، هزینه به ازای هر کلیک (پرداخت برای هر بازدید کننده وب سایتی که روی تبلیغ کلیک کرده و از وب سایت تبلیغ کننده بازدید می کند) یا هزینه به ازای هر اقدام (پرداخت برای هر بازدید کننده وب سایتی که روی تبلیغ کلیک می کند، به وب سایت تبلیغ کننده می رود و کاری را انجام می دهد، مانند پر کردن فرم یا خرید).

تبلیغات بنری سنتی به اشکال دیگر مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات حمایت شده اینستاگرام گسترش یافته است. تخمین زده می شود که فیس بوک تقریباً 42.5٪ از هزینه های تبلیغات نمایش آنلاین در ایالات متحده در سال 2022 را به خود اختصاص دهد.

روند تبلیغات آنلاین شاهد رشد هزینه‌های تبلیغات دیجیتال (شامل تبلیغات بنر، ویدئو، رسانه‌های غنی و حمایت‌های مالی) است. از سال 2020، 31.5٪ از کل هزینه های تبلیغات آنلاین صرف تبلیغات دیجیتال می شود که شامل تبلیغات بنری می شود.

فناوری تبلیغات بنری

شبکه های تبلیغاتی وظیفه تطبیق تبلیغ کنندگان با وب سایت هایی را بر عهده دارند که می خواهند تبلیغات بفروشند. آنها فضای تبلیغاتی موجود را پیگیری می کنند و آن را با تقاضای تبلیغ کننده مطابقت می دهند. فناوری که شبکه‌های تبلیغاتی را قادر می‌سازد این کار را انجام دهند، یک سرور تبلیغات مرکزی است که تبلیغات خاصی را بر اساس کلمات کلیدی از رفتار جستجو و مشاهده وب‌سایت بازدیدکننده یا بر اساس زمینه کلی محتوای وب‌سایت میزبان انتخاب می‌کند.

تبلیغات بنری، و تقریباً تمام تبلیغات آنلاین، در حال حاضر از فناوری مناقصه بی‌درنگ معروف به مناقصه برنامه‌ای استفاده می‌کنند که به شرکت‌های تایید شده اجازه می‌دهد در مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک آگهی تبلیغاتی بارگذاری شود، برای فضای آگهی پیشنهاد دهند.

گرایش‌های بازاریابی محتوا حول شخصی‌سازی می‌چرخد – توانایی ایجاد این احساس در مصرف‌کنندگان که گویی مستقیماً با آنها صحبت می‌کنید. در نتیجه، تبلیغات بنری هدفمند رایج‌تر شده‌اند.

لینک های مفید پارسی طرح ایرانیان

https://parsitarh.ir/seo/

https://parsitarh.ir/webdesign/

 

تبلیغات بنری چیست؟

Post navigation