فروشگاه آریا پارت فروشنده لوازم یدکی خودروهایی مثل سراتو و ساندرو بوده و با کیفیت ترین لوازم یدکی این خودرو ها را به بازار عرضه می کند.

خودروی سراتو

کمپانی کیا از سال 2003 شروع به تولید خودروی سراتو کرده است. این خودرو در مقایسه با سایر ماشین های این کمپانی، ظاهری کاملاً متفاوت داشت و نظر بسیاری از افراد را جلب کرد.  از آن جایی که خودروی سراتو به سرعت محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد، کمپانی کیا تصمیم گرفت نسل جدیدی از این خود رو را در اختیار مردم قرار دهد. در سال 2008 میلادی، کمپانی کیا نسل بعدی کیا سراتو را به بازار جهانی وارد کرد و این خودرو با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد. در ابتدای تولید، این خودرو فقط به صورت وارداتی وارد کشور ایران می شد اما شرکت سایپا بعد از مدتی این محصول را در مدل ایرانیزه و در چهار مدل مختلف عرضه کرد که از نظر امکانات تفاوت های زیادی با خودروهای دیگر داشتند. خودروهای تولید کیا سراتوی سایپا در دو مدل آپشنال و معمولی و با دو پیشسرانه 1600 و 2000 سی سی به بازار وارد می شد. مدل های آپشنال کیا سراتو مجهز به تجهیزات مختلفی از جمله صندلی های چرمی، سانروف، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش هشت اینچی، استارت بدون نیاز به کلید، دسته دنده و فرمان چرمی و آمپر سوپر ویژن  است در حالی که خودروهای معمولی کیا سراتو فاقد این امکانات هستند. خودروهای معمولی کیا سراتو در مقایسه با خودروهای آپشنال آن، قیمت کمتری دارند و با وجود امکانات زیادی که مدل آپشنال دارد بسیاری از افراد ترجیح می دهند مدل معمولی آن را خریداری کنند.

نسل سوم کیا سراتو که در سال 2017 تولید شد، جدید ترین محصول شرکت کیا در دنیا بوده و این خودرو اخیراً وارد بازار ایران شده است. خودروی کیا سراتو 2017 به خودروهای هیوندای النترا، تویوتا کرولا و تویوتا پریوس در حال رقابت است. کیا سراتو 2017 از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و عملکرد ترمزهای این خودرو بسیار بالا است.  تنها تفاوت کیا سراتو 2017  با مدل 2016 در طراحی چراغ های جلو و عقب آن است ولی با وجود این تغییر ظاهری کوچک، تاثیرات مثبتی در ظاهر این خودرو ایجاد کرده است. خودروی کیا سراتو 2017 از بهترین متریال ساخته شده و از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ کیفیت بسیار بالایی دارد.

لوازم یدکی سراتو

لوازم یدکی خودروی سراتو شامل قطعات موتوری، جلوبندی مثل کمک فنر، بدنه از جمله سپر؛ کاپوت؛ چراغ؛ درب و اوازم مصرفی مانند شمع؛ فیلتر و لنت است.

یکی از مهمترین لوازم یدکی خودروی سراتو، سپر جلو و سپر عقب این خودرو است. سپر خودروها نقش مهمی در محافظت از خودرو داشته و در برابر ضربه از خودرو حفاظت می کنند. سپرها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. در ابتدا سپر خودرو از جنس فلز ساخته می شد، این سپرهای فلزی مقاومت و استحکام زیادی در برابر ضربات سنگین داشتند ولی وزن بسیار زیادی داشتند. بعضی از سپرهای فلزی نمی توانستند ضربه های سنگین را مهار کنند. با گذر زمان و  پیشرفت تکنولوژی به جای فلز، از مواد پلاستیکی برای ساخت سپر استفاده شد و برای ساخت سپرها از کامپوزیت استفاده می شد.  جنس سپر خودروی کیا سراتو از دو نوع پایه فلزی و پلیمری ساخته شده است. سپرماشین های شهری بیشتر از جنس پلاستیک است اما بعضی از خودروهای شاسی بلند کیا سراتو که خصوصیات خودروهای آفرود را دارند، جنس سپرها از فلز می باشد.

کمک فنر سراتو یکی دیگر از لوازم یدکی مهم این خودرو است. یکی از علائم خراب شدن کمک فنر، شنیدن صدای تق تق کمک فنر و یا وجود لکه های روغن در اطراف پیستون کمک فنر است. وجود لوگوی کیا بر بدنه کمک فنر به صورت حک شده، نشان دهنده اصل بودن کمک فنر است. فیلتر کابین خودروهای سراتو، فیلتراسیون بالایی دارد و در برابر آلودگی های موجود در هوا و ذرات معلق مقاومت بالایی دارد و موجب تهویه مطبوع خودرو می شود. فیلتر کیا سراتو پوشش الیافی داشته و از نانو ساخته شده است.

چراغ جلوی خودروی کیا سراتو، در طرح های مختلفی طراحی شده و هر خودرو چراغ مخصوص به خود را دارد. چراف جلو سراتو عملکرد مناسبی داشته و در بعضی از مدل ها دارای پروژکتور است. چراغ های جلوی خودرو در مدل های مختلفی از جمله چراغ جلوی هالوژن، چراغ جلوی عدسی دار، چراغ جلوی LED و بسیاری از مدل های دیگر ساخته می شوند. برای خرید چراغ جلو کیا سراتو 2017 و 2018 با آریاپارت تماس بگیرید.

خودروی ساندرو

خودروی ساندرو در سال 2008 توسط کمپانی رنو در نمایشگاه شهر ژنو برای اولین بار رونمایی شد. این خورو از سال 2009 تا به امروز در کشورهای اتحادیه اروپا و در کشورهای متععد دیگری از جمله آمریکای لاتین، آفریقا، آمریکای جنوبی، خاور میانه و آسیای میانه عرضه شده است. خودروی ساندرو در کشور ایران توسط پارس خودرو تولید می شود. به طور کلی می توان گفت خودروی رنو ساندرو از پاییز سال 94 به وسیله شرکت پارس خودرو که زیر مجموعه ایی از خودرو سازی سایپا است، به بازار ایران وارد شد.

کمپانی پارس خودرو در حال حاضر نسل اول از خودروهای رنو ساندرو را به بازار ایران عرضه می کند. اولین نسل از خودروی رنو ساندرو، در مرکز پژوهشی تکنو سنتر رنو و با همکاری مراکز مهندسی رومانی توسعه پیدا کرد.

خوروی ساندرو در دو مدل اتوماتیک و دستی توسط  کمپانی پارس خودرو وارد بازار ایران می شود. مدل اتوماتیک این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت 4 سرعته بوده و در هر 100 کیلومتر در حدود 8 لیتر بنزین مصرف می کند. مدل دستی خودروی رنو ساندرو دارای سیستم انتقال 5 سرعته است و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر در حدود 6.7 لیتر می باشد. حداثر سرعت این خودرو در مدل دستی 175 و در مدل اتوماتیک 170 کیلومتر در ساعت است. شرکت پارس خودرو برای محور جلوی این خودرو، یک سیستم تعلیق مستقل مک فرسون به همراه یک بازوی جناقی در نظر گرفته است. محور عقب خودروی ساندرو مجهز به سیتم تعلیق نیمه مستقل و فنرهای مارپیچ است. ترمزهای جلو و عقب ساندرو به ترتیب از نوع دیسکی و کاسه ایی است.

لوازم یدکی رنو ساندرو

لنت جلو و عقب ساندرو، سپر جلو و عقب، چراغ جلوی ساندرو، شمع موتور، تسمه دینام، فیلتر روغن، لنت ترمز چراغ جلو، کمک جلو و کمک عقب، تسمه تایم، سنسور دمای آب، دریچه گاز اتومات، فیلتر بنزین، دیسک ترمز چرخ جلو و غیره از لوازم یدکی رنو ساندرو هستند. برای آگاهی از قیمت لوازم یدکی رنو ساندرو مانند قیمت چراغ جلو رنو ساندرو با آریاپارت تماس بگیرید.

چراغ جلوی ساندرو ساخت کشور چین بوده و کیفیت بسیار زیادی دارد. این چراغ از مواد پلاستیکی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده و در طول زمان و به خاطر تابش نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد. چراغ جلوی ساندرو ضد بخار بوده و آب به داخل آن نفوذ نمی کند.

سپر عقب خودروی ساندرو، فاقد مه شکن بوده و از مواد پلاستیکی درجه 1 تولید شده است و دوام بسیار زیادی دارد. جنس این سپر مانند سپر اصلی با کیفیت بوده و خشک و شکننده نمی باشد. این سپر ساخت کشور ترکیه بوده و با توجه به کیفیت بالایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است. فیلتر روغن ساندرو برای تمیز نگه داشتن روغن و همچنین تصفیه ذرات و سیالات استفاده می شود. فیلتر روغن ساندرو در بخش ورودی روغن به موتور وصل می شود و علاوه بر این که روغن خودرو را تمیز نگه می دارد، موجب می شود به موتور خودرو در دور بالا و در هوای سرد و برای استارت اولیه فشار وارد نشود.

لوازم یدکی خودروهای سراتو و ساندرو

Post navigation